مهدی طارمی در دومین روز از هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا به میدان می‌رود.

به گزارش همشهری‌آنلاین، اینترمیلان مقابل تیم ضعیف مونتزا یک - یک مساوی کرد، چون همه حواس تیم و مربیان به بازی امشب بود. منچسترسیتی هم مقابل برنتفورد به مشکل خورد و با دریافت گل دقیقه اول، شانس آورد که در همان ۵دقیقه نخست ۵بار دروازه‌اش باز نشد و طبق معمول هم ارلینگ هالند نتیجه را برای این تیم برگرداند. اینتر در فینال ۲سال پیش نمایش شایسته‌تری نسبت به حریف ارائه کرد اما این سیتی بود که نخستین قهرمانی اروپایی تاریخ خود را به دست آورد و گواردیولا سومین جامش در این رقابت‌ها را صاحب شد. سیتی با گواردیولا یک قهرمانی و یک شکست در فینال دارد و اینتر ۳جام و ۳شکست در فینال.

منچسترسیتی این روزها درگیر حواشی مربوط به آغاز دادرسی علیه این باشگاه است. لیگ برتر با ۱۱۵مورد اتهام علیه من‌سیتی شاکی این پرونده‌ است؛ پرونده‌ای که براساس اسناد منتشر شده توسط یک هکر پرتغالی در سایت فوتبال‌لیکس، باز شده. البته سیتی پیش از این هم از سوی یوفا مورد اتهام قرار گرفته و به ۲سال محرومیت تهدید شده بود که در نهایت دادگاه ورزشی CAS آن را رد کرد. بررسی این پرونده ممکن است چند سال طول بکشد.

فعلا همه گل‌های من‌سیتی را هالند به ثمر می‌رساند. او ۹گل از ۱۱گل تیمش را وارد دروازه حریفان کرده. گل‌های او از مجموع گل‌های همه تیم‌های انگلیسی در این فصل بیشتر است و با گل‌های رئال‌مادرید با آن همه مهاجم بزرگ برابری می‌کند. البته چنین سرعت دیوانه‌واری کند خواهد شد اما اگر مهاجم نروژی به همین روند ادامه دهد، در پایان فصل تعداد گل‌هایش به ۱۵۲تا خواهد رسید و از رکورد عجیب مسی در سال‌۲۰۱۱ با ۹۱گل می‌گذرد.

با اینکه اینتر در ۲۰بازی آخر خود در لیگ قهرمانان فقط ۳شکست داشته (۱۱برد و ۶تساوی)، تنها یک‌بار در ۹دوره اخیر، مسابقات را با پیروزی آغاز کرده است؛ فصل ۱۹-۲۰۱۸ با پیروزی ۲بر یک مقابل تاتنهام.

اینتر قبلا در زمین ۴تیم‌ انگلیسی نیوکاسل‌یونایتد، آرسنال، چلسی و لیورپول پیروز شده و فقط بارسلونا با پیروزی در ورزشگاه ۷باشگاه انگلیسی و رئال و بایرن هر کدام با برد مقابل ۵تیم انگلیسی عملکرد بهتری نسبت به اینتر دارند. اینتزاگی شاید بتواند اینتر را به رکورد رئال و بایرن برساند.

منچسترسیتی در ۲۳بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا شکست نخورده است (۱۶برد و ۷تساوی). اگر آنها در ۲بازی اول فصل ۲۵-۲۰۲۴ شکست نخورند، با طولانی‌ترین شکست‌ناپذیری یک تیم در باشگاه‌های اروپا برابری خواهند کرد؛ با منچستریونایتد که از سپتامبر ۲۰۰۷ تا ‌ماه مه ۲۰۰۹ شکستی نداشت.

دومین شب از ۳شب هفته اول لیگ قهرمانان با فرمت جدید امشب برگزار می‌شود اما غیر از دیدار منچسترسیتی- اینترمیلان که تکرار فینال ۲فصل پیش است، از بازی بزرگ و مهم خبری نیست. امشب این بازی‌ها برگزار می‌شود؛ اسپارتا پراگ - سالزبورگ، بولونیا - شاختار دونتسک، سلتیک - اسلوان براتیسلاوا، کلوب بروخه - دورتموند، منچسترسیتی - اینتر و پاری‌سن‌ژرمن - خیرونا. مهدی طارمی که در فهرست اینتر برای لیگ قهرمانان حضور دارد، این هفته در نیمه‌دوم بازی با مونتزا جانشین لائوتارو مارتینس شد و با توجه به اینکه کاپیتان اینتر هنوز روی فرم نیامده، احتمال دارد که امشب هم دقایقی به او بازی برسد.

در غیاب امباپه که با ۴۸‌گل در لیگ قهرمانان سرانجام به رئال‌مادرید رفته، پاریسی‌ها دنبال اثبات این هستند که به این ستاره نیازی ندارند. پاری‌سن‌ژرمن بدون امباپه همچنان گلزن است و همه حریفان داخلی را می‌برد. خیرونا هم این فصل آن تیم مقتدر فصل پیش نیست که بارسا و اتلتیکو را ۴تایی می‌کرد. آنها این هفته ۴بر یک به بارسلونا باختند و ۳بر صفر هم از اتلتیکو شکست خوردند.

خیرونا چهل‌وچهارمین حریف مختلف پی‌اس‌جی در لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. پاری‌سن‌ژرمن نخستین بازی خود را مقابل ۶حریف از ۷حریف جدید اخیر خود برده اما همین فصل گذشته بود که ۴بر یک به نیوکاسل باخت.

تنها یکی از ۲۸تیم مختلف آخری که برای نخستین‌بار در لیگ قهرمانان اروپا به پاریس رفته، ورزشگاه پارک‌دوپرنس را با پیروزی ترک کرده است که آن تیم هم منچستریونایتد با پیروزی ۳بر یک در مارس ۲۰۱۹ بود. از بین بقیه حریفان ۸تیم در این زمین مساوی کرده‌اند و ۱۹تیم هم باخته‌اند.

از شروع فصل ۱۳-۲۰۱۲، پاریس تنها یک بازی از ۳۶بازی خانگی خود را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا (۲۸برد و ۷تساوی) باخته است.

این نخستین بازی خیرونا در لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. آخرین تیم اسپانیایی که برای نخستین‌بار در این رقابت‌ها حضور داشت، مالاگا در فصل ۱۳-۲۰۱۲ بود، هر یک از ۳تیم آخر اسپانیایی که نخستین‌بار در این رقابت‌ها حضور داشتند، به مرحله حذفی رسیدند؛ ویارئال در فصل ۰۶-۲۰۰۵، سویا در ۰۸-۲۰۰۷ و مالاگا در فصل ۱۳-۲۰۱۲.

منبع: روزنامه همشهری