لیگ قهرمانان اروپا دستخوش دگرگونی گسترده‌ای شده بطوریکه اگر یک نفر یک هفته اخبار را دنبال نکند، از مقررات سردرنمی‌آورد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، لیگ قهرمانان اروپا برای مقابله با پروژه ناکام سوپرلیگ دستخوش دگرگونی گسترده‌ای شده است. یوفا و فیفا کم‌کم فوتبال را به سمتی می‌برند که اگر یک نفر یک هفته اخبار را دنبال نکند، از مقررات سردرنمی‌آورد. بیاییم نکته‌های این دوره را که نخستین‌بار با حضور ۳۶تیم به جای ۳۲تیم برگزار می‌شود، با اعداد بررسی کنیم.

تعداد بازی‌ها از ۱۲۵ به ۱۸۹مسابقه افزایش یافته است. خوش به حال برگزارکنندگان!

سلتیک برای بیست‌وهشتمین بار در لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد و بین تیم‌های بریتانیایی تنها منچستریونایتد با ۳۰دوره حضور، سابقه بیشتری نسبت به باشگاه اسکاتلندی دارد. سلتیک در سروشکل قبلی این رقابت‌ها یک قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی به‌دست آورده.

سلتیک در ۵دوره اخیر موفق به صعود نشده و سرمربی این تیم -برندن راجرز- فقط ۳بازی از ۲۴بازی خود در این مسابقات را برده است.

استون‌ویلا ششمین تیم متفاوتی است که اونای امری در لیگ قهرمانان اروپا هدایت می‌کند؛ ویارئال، سویا، پاری‌سن‌ژرمن، آرسنال و والنسیا تیم‌های قبلی او در این رقابت‌ها بودند. تنها کارلو آنچلوتی با ۸تیم مختلف رئال، میلان، لیورپول، بایرن‌مونیخ، چلسی، پاری‌سن‌ژرمن، ناپولی و یوونتوس در لیگ قهرمانان حاضر بوده و از امری تیم‌های بیشتری را در رقابت‌های اروپا هدایت کرده است.

۴۱گل محمد صلاح در لیگ قهرمانان برای لیورپول بالاترین آماری است که یک بازیکن برای یک باشگاه انگلیسی به ثبت رسانده است.

آرسنال تیمی است که بیشترین بازی‌(۱۹۷) را در تاریخ لیگ قهرمانان بدون کسب جام انجام داده است. توپچی‌ها با وجود غیبت ۸ساله در این رقابت‌ها در هر ۱۵دوره آخر از مرحله گروهی به سلامت عبور کرده‌اند.

اسپانیایی‌ها ۲۰بار قهرمان این تورنمنت شده‌اند که برابر است با مجموع قهرمانی تیم‌های ایتالیایی‌(۱۲) و آلمانی‌(۸). باشگاه‌های انگلیسی هم روی‌ هم به‌اندازه رئال‌(۱۵) قهرمانی را دیده‌اند. تیم‌های اسپانیایی ۱۱بار هم در فینال‌ها شکست خورده‌اند (برابر با آلمانی‌ها و انگلیسی‌ها) و تیم‌های ایتالیایی با ۱۷باخت در فینال‌ها رکورد بدتری دارند.

منبع: روزنامه همشهری