گروه سیاسی: روسای جمهوری آمریکا و روسیه در حاشیه اجلاس اپک در ویتنام، درباره برنامه هسته‌ای ایران و مسائل دو جانبه بحث و تبادل نظر کردند.

جرج بوش پس از دیدار با پوتین گفت: گفتگوهای ما مهم بود و درباره مسائل مشترک و چگونگی حل مسائل مهم از جمله ایران و کره شمالی صحبت کردیم. روز جمعه معاون وزیر خارجه ایالات متحده، خبر ناکام ماندن تلاش‌های این کشور در ایجاد فشاری سریع علیه ایران را اعلام کرده بود. سیمور هرش، تحلیل‌گر مشهور آمریکایی هم روز شنبه اعلام کرد: براساس پیش‌نویس یک گزارش تحلیلی طبقه‌بندی شده سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا(سیا) و برخلاف ادعای کاخ سفید، هیچ مدرکی دال بر وجود برنامه‌ای مخفی برای تولید سلاح هسته‌ای در ایران، وجود ندارد. هرش در مقاله‌ای که برای هفته‌نامه نیویورکر نوشته، به این موضوع پرداخته است که دولت جمهوری‌خواه جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا، پس از پیروزی دمکرات‌ها در انتخابات کنگره، با موجی از درخواست‌ها مبنی بر انجام مذاکرات مستقیم با ایران، مواجه شده است. در همین حال،  سرگئی لاوروف، ضمن ابراز مخالفت مجدد با ایجاد محدودیت علیه ایران از لغو تحریمهای اعمال شده آمریکا درباره شرکت هواپیماسازی سوخوی روسیه، که ادعا شده بود به ایران کمک تجهیزاتی کرده است، خبر داد.
تصورات کاخ سفید
سیمور هرش نوشت:‌ به خاطر پیش‌نویس یک گزارش تحلیلی به شدت طبقه‌بندی شده‌ سیا، سرنوشت گزینه نظامی مورد نظر آمریکا علیه ایران بسیار پیچیده شده و این پیش‌نویس تصورات کاخ سفید را در ارتباط با مدت زمان فراروی ایران تا ساخت بمب اتم، به چالش طلبیده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه هرش با بیان این که سیا از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده است، افزود: سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا تاکنون به هیچ گونه مدرک مستدلی که ثابت کند ایران یک برنامه مخفی تولید سلاح هسته‌ای را هم راستا با فعالیت‌های غیرنظامی اعلام شده‌اش به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پیش می‌برد، دست نیافته است.
حل مساله‌ هسته‌‌ای
رئیس جمهور چین حل مساله‌ هسته‌ای ایران و کره شمالی را از طریق گفتگو و مذاکره خواستار شد. به گزارش ایسنا، خبرگزاری شینهوا گزارش کرد، هو جینتائو، رییس جمهور چین در دیدار با جورج بوش، همتای آمریکایی‌اش در حاشیه‌ چهاردهمین نشست دو روزه‌ سران کشورهای عضو اپک گفت: ما باید به مسیر حل مساله‌ هسته‌ای ایران و شبه جزیره کره از طریق گفتگو ادامه دهیم.