در اولین ساعات صبح روز نخست مهر ماه، شهردار پایتخت و دیگر مدیران شهری به همراه مسئولان سایر ارگان‌های حوزه حمل و نقل، به ساختمان مرکز کنترل ترافیک شهر تهران رفتند تا آخرین فعالیت های اجرایی در استقبال از مهر بررسی شود

ورود به گزارش همشهری آنلاین، در ایتدای حضور شهردار در شرکت کنترل ترافیک، در نشست دور میزی ستاد اسقبال از مهر مسئولان هر حوزه گزارشی از فعالیت های اجرایی برای آغاز سال تخصیلی ارائه دادند. مهدی گلشنی با بیان اینکه از ابتدای مرداد ماه فعالیت ستاد استقبال از مهر آغاز شد گفت: از مرداد ماه در ستاد، سازمان و شهرداری های مناطق جلسات برگزار شد و کارگروه هایی در راستای روان سازی ترافیک، ارتقا ایمنی و کنترل ترافیک و حل مشکلات تشکیل شد.

وی با بیان اینکه دغدغه مدیریت ترافیک مهرماه در سطح دولت نیز احساس شد و برهمین اساس شناورسازی ساعات کاری ادارات در دستور کار قرار گرفت که کمیته ای نیز بر حسن نظارت این تصمیم تشکیل شده است گفت: ۲۱ هزار متر مربع اصلاح هندسی داشتیم و ۹۳۰ کیلومتر خط کشی محوری، اصلاح زمانبدی چراغ های راهنمایی در دستور کار قرار گرفت.

وی در مورد ایمن سازی مدارس با بیان اینکه ۳۹۴ مدرسه تا شعاع ۲۰۰ متری مدارس ایمن سازی شد گفت: ۶ جرثقیل سنگین نیز برای روان سازی ترافیک در معابر مستقر کردیم و در بحث ارتقا کیفیت حمل. نقل عمومی نیز ۲۱۰۰ اتوبوس امروز فعال می‌شوند و در خطوط منتهی به مدارس و دانشگاه ها نیز اتوبوس ویژه مستقر شده است.

تقویت ناوگان اتوبوسرانی

مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی در ادامه خبر از تقویت ناوگان اتوبوسرانی و رونمایی از ۱۰۰ اتوبوس در پایتخت، ارائه خدمات با حداقل ۲۱۰۰ دستگاه اتوبوس و کاش سرفاصله اتوبوس ها، نصب ۲۴۰۰ دستگاه کارت خوان در ایستگاه های اتوبوس و دوربین مسافرشمار در اتوبوس های تندرو و... داد و گفت: علاوه بر این موارد از شب قبل تمامی ناوگان شرکت واحد نظافت شده اند. ۲۱۰۰ دستگاه اتولوس از ۵:۳۰ صبح در حال خدمت گذاری هستند. واحد امداد در میادین اصلی در حال فعالیت بوده و ۲۵۰ نفر از نیروهای اداری هم به نیروهای گشت اضافه شدند. ۱۰۰ دستگاه هم امروز و فردا اضافه می شوند. اتوبوس های برقی هم تا اواخر مهر وارد ناوگان خواهد شد.»

استقرار تیم واکنش اضطراری در مترو

رضا محمدنژاد، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: تیم‌های واکنش اضطراری برای تعمیرات احتمالی در نقاط مختلف مستقر شده اند. همچنین در نیمی از ایستگاه ها فضای خاصی برای عبور دانش آموزان اختصاص پیدا کرده است.

حضور گشت های نظارت مقابل مدارس

شادی مالکی، مدیرعامل شرکت تاکسیرانی هم خبر از بازگشت ۶ هزار تاکسی غیرفعال به ناوگان خبر داد و گفت: استقرارخودرو گشت از ساعت پنج و نیم امروز یک از فعالتیت های اجرایی است. همچنین در سرویس مدرسه بیش از ۳هزار خودرو در سپند ثبت شده است. حدود ۱۵ پیمانکار سرویس مدرسه نیز در روزهای اخیر در سپند ثبت شدند. گشت ها هم در مقابل مدارس خودروهای سرویس که برچسب نداشته باشند را شناسایی می کنند و تا آذر این روند ادامه دارد. حمل و نقل دانش آموزان معلول نیز کاملا پوشش داده می شود.

نصب دوربین در معابر پایتخت

حمید برادران، مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک هم با اشاره به اینکه در روزهای اربعین ۴۰۰ دوربین در کمتر از ده روز در معابر نصب شد گفت: اکنون دوربین ها کارکرد ترافیکی دارد. تا ماه‌های آینده نسل جدید از دوربین ها نوسازی و اضافه می‌شود که مناقصه آن هم برگزار شده است. به دنبال شناسایی و تحلیل دیتا درباره جابه‌جایی خودرو ها بین مناطق و پایش ترافیک بزرگراه ها با استفاده از سامانه های داخلی هستیم. دسترسی به ترافیک لحظه ای برای هریک از مناطق هم فراهم می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین