تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۵۸

گروه ورزشی: سرخپوشان پایتخت که همواره در رقابت‌های لیگ برخلاف بازی‌های جام حذفی مقابل پاس همدان موفق بوده‌اند این بار نیز در مصاف با سبزپوشان برنده از زمین بیرون آمدند.

 این اولین پیروزی سرخ‌ها در رقابت‌های لیگ نهم بود. دیدار تیم‌های پاس همدان و پرسپولیس تهران از ساعت 17 در ورزشگاه مفتح همدان آغاز شد و در پایان شاگردان کرانچار با نتیجه 2 بر یک تیم علیرضا منصوریان را مغلوب کردند. بنابراین پس از برد ارزشمند سرخ‌ها دیگر فرقی نداشت که منصوریان، پرسپولیس را مدعی کسب عنوان قهرمانی بداند یا در انتقاد از بازی‌شان سخن بگوید چون این پرسپولیس بود که برنده دیدار حساس خارج از خانه شد.سرمربی تیم پرسپولیس پس از کسب نخستین پیروزی تیمش در نهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر، عملکرد شاگردانش را ستود و گفت: «بازیکنان من در دیدار برابر پاس همدان نمایش فوق‌العاده‌ای داشتند و به یک پیروزی خوب دست یافتند.»

اولین برد پرسپولیس

بازی در نیمه اول با حملات بی‌وقفه پرسپولیس آغاز شد، اما موقعیت‌های این تیم با بی‌دقتی مهاجمان به‌خصوص میثم بائو راهی به دروازه پاس همدان پیدا نکرد، ضمن اینکه بازیکنان پاس در چند نوبت روی ضدحمله، خود را به دروازه پرسپولیس رساندند که این موقعیت‌ها هم به هدر رفت و نیمه اول این مسابقه با نتیجه مساوی بدون گل به اتمام رسید.

با شروع نیمه دوم، این پاس بود که جریان بازی را در اختیار گرفت و موفق شد در دقیقه 51 روی تیزهوشی هادی اصغری و اشتباه خط دفاعی و دروازه‌بان پرسپولیس به گل اول خود برسد، اما این پایان کار نبود. در دقیقه 75 محمد پروین که به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شده بود، روی ضربه ایستگاهی دروازه پاس را گشود. در ادامه مسابقه هادی نوروزی در دقیقه 89 گل دوم و پیروزی بخش پرسپولیس را به ثمر رساند و اولین برد این تیم در لیگ نهم به ثبت رسید.

کرانچار: تعویض‌هایم نتیجه‌بخش بود

سرمربی تیم پرسپولیس پس از پیروزی 2 بر یک تیمش مقابل پاس همدان گفت: «از روش بازی، نتیجه و عملکرد بازیکنان تیم برابر پاس همدان فوق‌العاده راضی هستم. آنها برای پیروزی تمام تلاش‌شان را کردند و در نهایت 3 امتیاز ارزشمند این دیدار را کسب کردیم.» وی در ادامه به نقش تماشاگران در این پیروزی اشاره کرد و گفت: «بیش از همه، تماشاگران در این برد تاثیر داشتند. اگر آنها نبودند خصوصا بعد از گل تساوی ما، پرسپولیس نمی‌توانست به سادگی حریف را در همدان شکست دهد.

تشویق‌های آنها باعث افزایش روحیه جنگندگی تیم شد.» زلاتکو کرانچار در خصوص روند بازی اظهار داشت: «طبق دستورالعملی که به بازیکنان دادم آنها در نیمه اول هم فوق‌العاده بازی کردند اما فرصت‌های زیاد گلزنی را به راحتی از دست دادند و در نیمه دوم هم ما دستورالعمل جدیدی به بازیکنان دادیم و اگر آنها از فرصت‌های خود به‌خوبی استفاده می‌کردند زودتر از گلزنی حریف شرایط خود را برای پیروزی مهیا می‌کردیم.»

وی در این خصوص افزود: «همگی بازیکنان پس از گل خورده توانستند به بازی برگردند و در زمین حریف پیروز شوند. این نتیجه بسیار ارزشمندی بود.»کرانچار اظهار داشت: «شرایط بازی به نحوی بود که باید در نیمه دوم تعویض‌هایی را انجام می‌دادم. به نظر می‌رسید شیث نمی‌توانست در نیمه دوم موثر باشد و به همین دلیل او را تعویض کردم و پس از گل اول حریف، بازیکنانی نظیر پروین و وسلی المیترا در روند هجومی تیم فوق‌العاده تاثیرگذار بودند.» سرمربی پرسپولیس افزود: «این پیروزی می‌تواند زمینه‌ساز شروع پیشرفت پرسپولیس و قرار گرفتن این تیم در شرایط روبه‌ رشد و صعودی باشد.»

انصاری‌فرد: با آرامش به کارمان ادامه می‌دهیم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: «با پیروزی برابر پاس همدان با آرامش بیشتری به کارمان ادامه خواهیم داد.» عباس انصاری‌فرد پس از پیروزی 2 بر یک پرسپولیس برابر پاس همدان عنوان کرد: «امسال 13،14 بازیکن اصلی خود را تغییر دادیم و بازیکنان جوان و آینده‌دار آوردیم. ضمن اینکه با توجه به مشکلات پیش روی تمرینات را دیر آغاز کردیم و سرمربی تیم نیز دیر به ما ملحق شد.»

وی ادامه داد: «با توجه به این شرایط تا رسیدن به مرز هماهنگی به زمان نیاز داریم. از سوی دیگر کسب 2 نتیجه مساوی موجب شده بود فشار روانی زیادی به تیم وارد شود. بازیکنان از یک‌سو بدن‌هایشان هنوز باز نشده و از طرف دیگر بار روانی نتیجه‌گیری تیم موجب شده بود بازیکنان نتوانند تمام ارزش‌های خود را به نمایش بگذارند. در چنین مواقعی تیم به یک برد نیاز دارد تا از این بحران خارج شده و با آرامش بیشتری بتواند مسابقات را ادامه دهد.

مطمئن هستم با این برد بازیکنان‌مان از این پس با آرامش بیشتری بازی کرده و بدون اضطراب ادامه می‌دهند.»  انصاری‌فرد در خصوص آخرین وضعیت هوار ملا محمد تاکید کرد: «هواررو پنجشنبه در دفتر من حضور یافت و در جلسه‌ای با ایشان تمامی مشکلات برطرف شد. هوار بازیکن با اخلاقی است و بسیاری از اخباری که اخیرا به نقل از وی منتشر شده بود را تکذیب کرد. هوار امروز به هیات فوتبال خواهد رفت و پس از آن در تمرینات تیم شرکت می‌کند. وی از هر زمان که کادر فنی صلاح بداند ‌می‌تواند بازی کند.»

حاشیه‌های بازی پرسپولیس

پس از اینکه پرسپولیس از پاس همدان عقب افتاد شماری از هواداران علیه انصاری‌فرد شعار دادند اما پس از اینکه در دقیقه 89 هادی نوروزی گل دوم را به ثمر رساند حدود 20 لیدر‌ پرسپولیس که با یک دستگاه اتوبوس راهی همدان شده بودند به تشویق وی پرداختند. شیث رضایی پس از تعویض در بین دو نیمه به شدت ناراحت بود.

وی حتی روی نیمکت ننشست و بر روی پیست کنار زمین و جلوتر از نیمکت مستقر شد. او با برخورد با عکاسان از آنها خواست به هیچ عنوان از او عکس نگیرند. شیث حتی هنگام گل نیز شادی نکرد. رضایی در پایان سریعا به رختکن پرسپولیس رفت.

آرامش در اردوی سرخ‌ها

تمرینات تیم پرسپولیس پس از برد 2 بر یک مقابل پاس همدان از ساعت 10:40 صبح دیروز در مؤسسه خیریه عمل دنبال شد. در این تمرین بازیکنان اصلی پرسپولیس در دیدار روز گذشته به مدت 35 دقیقه ریکاوری کردند و بازیکنان ذخیره به مرور حرکات استقامتی، فوتبال دروازه‌ هندبالی و مرور کارهای تاکتیکی پرداختند. در تمرین دیروز کریم باقری به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو به یخ درمانی پرداخت و تنها نظاره‌گر تمرین بود.

حسین بادامکی نیز به دلیل مصدومیت زیر نظر ماساژور تمرین کرد. هوار ملامحمد، محمد منصوری و آرفی غایب بودند. حقیقی تمرینات ویژه‌ای را زیر نظر عابدزاده انجام داد. روحیه بالای بازیکنان و شادی پس از اولین برد فصل مقابل پاس همدان در تمرین دیروز محسوس بود. علیرضا محمد پس از رهایی از بند مصدومیت تمرینات کار با توپ خود را شروع کرد اما نیک‌ نفس همچنان تمرینات اختصاصی خود را دنبال می‌کند. تمرین دیروز تیم پرسپولیس ساعت 12 به پایان رسید. پرسپولیسی‌ها امروز تمرین ندارند و از روز یکشنبه تمرینات خود را دنبال می‌کنند.