کره جنوبی در مورد ادامه ارسال بالن‌های زباله به همسایه شمالی و دشمن خود هشدار داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از شفقنا؛ فرانس۲۴ نوشت: سئول می‌گوید: رژیم کره شمالی در چند ماه گذشته ۵۵۰۰ بالن حاوی زباله و فضولات به سوی جنوب پرتاب کرده که بسیاری از آنها باعث بروز اختلال در رفت و آمد و حتی پرواز هواپیما شده است. در عین حال پیونگ یانگ می‌گوید این تاکتیک پاسخی به فعالان جنوب است که بالن‌های حامل تبلیغات را به شمال می‌فرستند.

در همین حال لی سونگ جون، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی به خبرنگاران گفت: «اگر بالن‌های پر از زباله‌ شمال تهدیدی جدی برای ایمنی ایجاد کند یا تصور شود که از خط قرمز ما عبور کرده‌اند، اقدامات نظامی قاطعی انجام خواهیم داد؛ اگر کسی به خاطر این بالن‌ها جان خود را از دست بدهد ما پاسخ خواهیم داد.

بیشتر بادکنک‌های ارسال شده توسط شمال کیسه‌های کاغذ باطله دارند که هیچ خطر خاصی برای سلامتی افراد ایجاد نمی‌کنند، اما پس از اینکه دستگاه‌های جدیدی به برخی از این بالن‌ها متصل و باعث آتش‌سوزی شد، ماجرا برای سئول جدی شده است.

پس از اینکه یکی از بادکنک‌ها پرواز هواپیماها را در فرودگاه اینچئون مختل کرد رییس ستاد ارتش کره جنوبی هشدار داد محل پرتاب این بالن‌ها را در شمال تحت نظر دارد.

منبع: شفقنا