تا همین چند روز قبل هم تردد کارتن‌خواب‌ها و معتادان معضل ردیف اول و عامل نازیبا و ناامن شدن چهره بخشی از محله‌ها و معابر شرق تهران بود ولی حالا با پلمب ۲۶ ملک پلاک قرمز در ناحیه یک منطقه ۱۳ وضعیت این محدوده از شهر سفید شده است.

همشهری آنلاین-پروانه بهرام نژاد : حالا با پلمب ۲۶ ملک پلاک قرمز در ناحیه یک منطقه ۱۳ وضعیت این محدوده از شهر سفید شده و شهروندان با آرامش بیشتری به زندگی شان ادامه می‌دهند.

  • مردم چه می گویند؟از محله‌مان خجالت می‌کشیدیم

«مریم سعیدی» یکی از ساکنان محله شهید اسدی با گلایه از شرایط قبلی محله و قدردانی از پلمب تعدادی از خانه‌های آسیب زا در خیابان اقبال لاهوری می‌افزاید: «صبح و شب نداشتند؛ هر روز چشممان به روی معتادان و زباله‌جمع‌کن‌ها باز می‌شد که چندتایی باهم در خانه‌های قوراه کوچک سکونت داشتندو منظر نازیبا و ناامنی ایجاد کرده بودند. اینجا خانواده‌های آبرومند بسیاری زندگی می‌کنند اما به علت وضعیت قبلی خجالت می‌کشدیم دوستانمان را به خانه‌ دعوت کنیم.»

  • چه کسانی پای کار بودند؟

مراجع قضایی

۴ تیم فوریت‌های سامانه +۱۳۷ شهرداری منطقه ۱۳

نیروهای انتظامی

اداره برق

اداره گاز و ...

  • چه روندی سپری شد؟

-مراجعه به املاک مذکور در سطح ناحیه با حضور یگان حفاظت شهرداری منطقه۱۳ و عوامل ناحیه

- هماهنگی با ماموران نیروی انتظامی و پلیس مواد مخدر برای رعایت حقوق شهروندی

- تخلیه املاک از افراد معتاد

-پلمپ و مسدود کردن درهای ورودی املاک مذکور توسط یگان حفاظت

-قطع انشعابات آب، گاز و برق

  • نگاه مسئول

تلاش برای رفع کلونی آسیب‌های اجتماعی

محمد هادی علی احمدی، شهردارمنطقه۱۳:

این اقدام پس از برگزاری جلسه قرارگاه اجتماعی و با پیگیری‌های انجام شده، در محدوده بازارچه شهرستانی، خیابان اقبال، خیابان ثارالله و خیابان مرتجایی و...صورت گرفت و براین اساس ۲۶ پلاک قرمز که به کلونی آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده بود، پلمب شدند.

  • نگاه کارشناس

برخورد ضربتی معضل چندین ساله

حامد حسنی، شهردار ناحیه یک منطقه۱۳:

برخی از محدوده ها از سالها قبل به پاتوق افراد معتاد و باعث آسیب‌های اجتماعی درآمده بود و مردم چندین سال درگیر این موضوع بودند که علاوه بر نیروی انتظامی، شهرداری، اداره برق و گاز و ... نیز در این طرح همکاری داشتند و این طرح در قالب طرح ضربتی برخورد با املاک پلاک قرمز با دستور قضائی اجرایی شد.