رئیس کمیته گردشگری شورا با اشاره به اینکه باغ موزه قصر هم جزو آثار ملی ایران است که در سال ۱۳۷۵ در این فهرست ثبت شده است.گفت: هر تغییری در املاک موضوع این دستورالعمل باید در کمیته سیاست گذاری بررسی شود البته این احتمال را می دهیم که دستورالعمل کامل ارسال نشده باشد.

همشهری آنلاین - سید احمد علوی در دویست و شصت و پنجمین جلسه شورا در واکنش به موضوع تابلوها گفت: اگر این موارد ۱۰ روز پیش و پس از تذکر آقای امانی مطرح می شد، شاید بحث های این چنینی پیش نمی آمد و قابل رصد هم بود، اظهار کرد: بنده به عنوان عضو کمیسیون چندین روز پیگیری کردم تا گزارش دریافت کنم.
وی افزود: نکاتی در مورد باغ موزه قصر هم مطرح می شود که کمیته گردشگری گزارشات نظارتی خود را آماده می کند اما باید یادآوری کنم که ۲۰ اسفند سال ۱۴۰۲ مصوبه ای داریم که در ماده دو آن به این موضوع اشاره شده که شهرداری موظف است در حفظ و مرمت ابنیه، کمیته سیاست گذاری تشکیل دهد.
علوی با بیان اینکه یکی از وظایف این کمیته نظارت بر نوع بهره برداری از املاک در تملک شهرداری، سازمان ها و شرکت هاست، یادآور شد: آقای عباسی و بنده به نمایندگی کمیسیون شهرسازی و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در این شورا عضویت داریم.
وی ادامه داد: باغ موزه قصر هم جزو آثار ملی ایران است که در سال ۱۳۷۵ در این فهرست ثبت شده است. هر تغییری در املاک موضوع این دستورالعمل باید در کمیته سیاست گذاری بررسی شود البته این احتمال را می دهیم که دستورالعمل کامل ارسال نشده باشد.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه تابلوها هنوز به شهرداری بازنگشته و شاید می خواهند در رویدادها و حراجی های بعدی شرکت کنند، گفت: جلوی فروش تابلوها باید گرفته شود و بسیار بد است که با ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار شهرداری، برای مرمت موزه ها برخی تابلوهای هنری را به فروش برسانیم.
وی افزود: تابلوها باید به سرعت به موزه امام علی(ع) برگردد و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی اگر به دنبال عمل به وظایف خود هستند، پیگیری کنند که آثار به شهرداری برگردد. ما با شرکت در رویدادهای بین المللی مخالفتی نداریم و اگر مصوبه هیئت وزیران مشمول آثار هنری ما نمی شود، باید استعلام کنیم و اگر چنین باشد، ما حرفی نداریم.