عملیات جستجو برای یافتن پیکر معدنچیان قربانی در معدن طبس همچنان ادامه دارد و تازه‌ترین خبرها از کشف پیکر ۳۹ معدنچی حکایت دارد.  

همشهری آنلاین - حوادث: حادثه انفجار معدن طبس حدود ساعت ۲۱ شنبه ۳۱ شهریور به دلیل انتشار گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ طبس اتفاق افتاد و دهها معدنچی در آنجا گرفتار شده و شمار زیادی نیز مصدوم شدند.

از دقایقی پس از وقوع حادثه امدادرسانی به حادثه دیدگان آغاز شد و اعضای تیم جستجو ساعت به ساعت پیکر یکی از قربانیان را از معدن بیرون می‌کشیدند.

خبرهای رسیده تا عصر امروز سه‌شنبه از طبس از کشف ۳۹ پیکر حکایت دارد و شواهد نشان می‌دهد پیکر ۱۰ معدنچی دیگر همچنان در محل حادثه باقی مانده است.

محمدعلی کاوسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در این باره به همشهری گفت: از روز گذشته تیم‌های تخصصی مشغول تخلیه گاز متان در تونل‌ها هستند و بر همین اساس امدادگران در تلاشند تا امشب به سایر کارگران محبوس دسترسی یافته و عملیات امدادرسانی به پایان برسد.

وی افزود: همه افرادی که در معدن گرفتار شده‌اند فوتی محسوب می‌شوند. آواربرداری بخاطر ایمنی بیشتر به کندی ادامه دارد اما امیدواریم که آواربرداری تا امشب پایان یابد.

منبع: همشهری آنلاین