وقتی صحبت از آلمان، فرانسه و انگلیس می‌شود، چهره سه کشور موفق اقتصادی و سیاسی به ذهن متبادر می‌شود.

همشهری آنلاین: وقتی صحبت از آلمان، فرانسه و انگلیس می‌شود، چهره سه کشور موفق اقتصادی و سیاسی به ذهن متبادر می‌شود. آلمان در زمینه تولید تخصص دارد و انگلیس دومین صادرکننده بزرگ خدمات در جهان است و فرانسه نماد اقتصاد صنعتی است. این را گزارش ریانووستی روسیه هم تائید کرده است، اما در این گزارش همزمان گفته شده که هر سه کشور به شدت دچار چالش هستند، آلمان در زمینه سیاسی و انگلیس در زمینه اقتصادی و فرانسه با چالش همزمان اقتصادی و سیاسی روبروست.

مشکلات سیاسی آلمان: آلمان دارای دولت های ائتلافی سه حزبی است، این ائتلاف سه حزبی با احتمال بیشتر شکست دولت همراه است و از این رو دولت‌ها در آلمان به قدر کافی قدرتمند نیستند. در بعد سیاسی، مشکل افراط گرایی آلمان بسیار زیاد است. دولت چند حزبی باعث بلاتکلیفی بسیاری از سیاست‌ها در آلمان شده است. در حال حاضر براساس گزارش ریانووستی، مشکل حاد آلمان، چند حزبی سیاسی است.

مشکلات اقتصادی انگلیس: انگلیس طی ربع قرن گذشته تاکنون هیچگاه مازاد بودجه نداشته است. تمرکزگرایی شدید امور سیاسی و اداری انگلیس در لندن باعث بحران ناترازی توسعه در بخش‌های این کشور شده است. دولت انگلیس همچنین از بدهی عمومی گسترده رنج می برد. براین اساس در حال حاضر بزرگترین چالش‌های دولت انگلیس در زمینه اقتصاد این کشور است.

مشکلات سیاسی و اقتصادی فرانسه: اگر آلمان در زمینه سیاسی با چالش است و انگلیس در زمینه اقتصادی با چالش مواجه شده، فرانسه هر دو چالش را با هم دارد. فعالیت راکد و تورم مداوم باعث شده تا نرخ اشتغال در فرانسه به پائین ترین حد خود کاهش یابد. اقتصاد این کشور در پایان سال 2022 و آغاز سال 2023 به دلیل کاهش تقاضای داخلی در پس زمینه تورم فزاینده به شدت کوچک شده و هنوز این چالش حل نشده است. همچنین دولت فرانسه با کسری عمومی بودجه در همه سال‎‌های گذشته روبرو بوده است. در زمینه سیاسی هم عدم وجود اکثریت مطلق برای حزب رئیس جمهور ماکرون باعث ایجاد خطر بی ثباتی سیاسی و اجتماعی شده است و دولت ماکرون بیش از هر زمان دیگری با بحران سیاسی روبروست.