هاآرتص در گزارشی جالب توجه نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی با نگرانی خبرهای مربوط به ورود حدود ۴۰ هزار نیرو از سوریه، عراق و یمن به جولان را- که در انتظار اشاره «سید حسن نصرالله» برای جنگ هستند- دنبال می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از کیهان، ارتش رژیم صهیونیستی از صبح دوشنبه هفته جاری حملاتی را علیه مردم و اعضای حزب‌الله لبنان آغاز کرد که از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه، شدیدترین و گسترده‌ترین حملات علیه لبنان بود. این حملات تا جایی پیش رفت که یک نویسنده صهیونیست نوشته بود «بنیامین نتانیاهو» و کابینه‌اش «تروریسم دولتی» را از غزه و کرانه باختری به لبنان منتقل کرده است؛ البته این حملات خیلی سریع پاسخ‌های سنگین حزب‌الله را هم دریافت کرد، حملاتی که حیفا را دگرگون کرده و حتی قلب تل‌آویو را هم شکافت. البته به نظر می‌رسد این پاسخ‌ها تازه آغاز راه حزب‌الله است...

در حالی که «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم آپارتاید، با اذعان به قدرت حزب‌الله لبنان، تأکید کرده است که «حزب‌الله امروز، حزب‌الله یک هفته پیش نیست»، روزنامه عبری‌زبان «ها آرتص» از گشوده شدن جبهه‌ای متفاوت علیه این رژیم به شدت ابراز نگرانی کرده و نوشته است که ارتش رژیم صهیونیستی نگران ورود حدود ۴۰ هزار نیرو از کشورهای عربی سوریه، عراق و یمن به جولان است. این نیروها آمده‌اند تا کنار حزب‌الله لبنان با رژیم صهیونیستی وارد نبرد شوند! این روزنامه عبری‌زبان به نقل از «برخی مسئولان امنیتی» رژیم صهیونیستی ادامه داد: «این نیروها در جولان منتظر صدور دستوری از نصرالله خواهند بود و با وجود اینکه آن‌ها از نیروهای ویژه نیستند اما شرایط همچنان نگران‌کننده است.»

همچنین ‌هاآرتص به نقل از یک منبع عالی رتبه امنیتی دیگر نوشت: «حضور این نیروها بسیار خطرناک است؛ آن‌ها وارد سوریه خواهند شد تا به بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه اعلام کنند که هرگز حضور جنگجویانی در این منطقه را نخواهند پذیرفت، اسرائیل در جنگی است که می‌تواند به جنگ منطقه‌ای بسیار گسترده‌تری منجر شود.»

این رسانه عبری به نقل از ارزیابی‌های نهاد امنیتی این رژیم ادامه داد حزب‌الله توانایی‌هایی در اختیار دارد که حوزه دریایی و آب‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند. همین‌طور منبع امنیتی یاد شده گفت که: «حزب‌الله هنوز توان شلیک ۱۰۰ هزار موشک به اسرائیل را دارد و نباید قدرت موشکی حزب‌الله را دست کم گرفت.» ‌هاآرتص در ادامه آورده است مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی از تصمیم فرماندهی‌های نظامی و سیاسی برای جدایی ساختگی ۲ جبهه شمال و جنوب انتقاد کردند و گفتند: «تصور با این واقعیت مرتبط است که فشار بر حزب‌الله موجب دستاوردهایی در غزه خواهد شد.»

زرادخانه بزرگ حزب‌الله در انتظار اسرائیل

روزنامه «وال استریت ژورنال» هم در گزارشی با بیان اینکه «در صورت وقوع یک جنگ تمام عیار در لبنان، اسرائیل باید در زمین حزب‌الله بجنگد، جایی که دیگر مزایای این رژیم در حوزه‌های فناوری و اطلاعات تعیین‌کننده نخواهند بود» تأکید کرد: «زرادخانه بزرگ حزب‌الله در لبنان در انتظار اسرائیل است.» آن‌طور که ایسنا نوشته است، در گزارش وال‌استریت ژورنال می‌خوانیم: «اسرائیل در روزهای گذشته حزب‌الله را با انفجارهای کنترل شده از راه دور و حملات هوائی هدف قرار داده است اما در صورت وقوع جنگ زمینی میان آن‌ها وضعیت به کلی متفاوت خواهد بود.» روزنامه فایننشال تایمز نیز با انتشار نتایج یک پژوهش جدید از سوی دانشگاه صهیونیستی رایشمن نوشت: «حزب‌الله لبنان ممکن است روزانه سه هزار موشک و خمپاره به سمت اسرائیل شلیک کند.»

همچنین رسانه آمریکایی نیویورک‌تایمز با استناد به پنج تن از مقامات کنونی و سابق صهیونیستی گزارش داد که این مقامات نسبت به عدم وجود استراتژی مشخصی برای بازگشت ده‌ها هزار نفر از صهیونیست‌های آواره در شمال اراضی اشغالی ابراز نگرانی کرده‌اند. از طرف دیگر رویترز نوشت: «فرماندهی منعطف حزب‌الله و شبکه تونل‌ها و زرادخانه تسلیحاتی‌اش از جمله عواملی هستند که به ایستادگی‌اش در برابر اسرائیل به آن کمک می‌کنند.»
ترورها تاثیری برتوان حزب‌الله ندارند
«یوسی میلمان»، تحلیلگر صهیونیست روزنامه عبری‌زبان ‌هاآرتص، در مقاله‌ای نوشت که ترورهای اخیر اسرائیل که علیه شخصیت‌های حزب‌الله لبنان صورت گرفته است، نمی‌تواند روی توانمندی‌های حزب‌الله و ادامه جنگ و حتی حمله به شهرک‌های شمال سرزمین‌های اشغالی و پایگاه‌های نظامی تاثیرگذار باشد. وی در این مقاله تصریح کرد که عملیات ترور «ابراهیم عقیل» رئیس بخش عملیات حزب‌الله و ۱۵ تن از فرماندهان یگان رضوان، گرچه عملیاتی خوب بود؛ اما هیچ تاثیری بر توانمندی‌های نظامی حزب‌الله نخواهد داشت.

ترس به جان صهیونیست‌ها افتاد

منابع رسانه‌ای عبری زبان از افزایش ترس و وحشت و مشکلات روانی میان صهیونیست‌ها در نتیجه تشدید حملات حزب‌الله لبنان پرده برداشتند. شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی در این باره فاش کرد که درخواست کمک روانی در اراضی اشغالی به دلیل ترس و وحشت ناشی از تشدید حملات حزب‌الله ۳۰ درصد افزایش یافته است. یک انجمن صهیونیستی در این باره اعلام کرد: «این افزایش ۳۰ درصدی ثبت شده در درخواست‌های حمایت روانی که از ساکنان شمال دریافت کرده، ظرف ۲ روز رخ داده است.» شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی در ادامه آورده است: «صدها هزار نفر از ساکنان شمال اسرائیل با گسترش دامنه بمباران متقابل میان ارتش اسرائیل و حزب‌الله با یک واقعیت جدیدی روبه‌رو شده‌اند.»

آشفتگی اقتصادی

رسانه انگلیسی اکونومیست اما، با اشاره به کابوس رژیم صهیونیستی در جنگ با حزب‌الله لبنان و غزه، گزارش داد که حتی اگر جنگ نسبتاً کوچکی در شمال اراضی اشغالی رخ دهد، اقتصاد تل‌آویو باز هم وضعیت «وخیم‌تری» را تجربه خواهد کرد.

شلیک به وقت ۷ اکتبر!

وقتی این کارشناسان و رسانه‌ها مشغول تحلیل اوضاع بودند، حزب‌الله لبنان مشغول شخم زدن سرزمین‌های اشغالی با موج موشک و پهپاد بود. دیروز رسانه‌ها از شنیده شدن صدای انفجارهایی در تل‌آویو در مرکز اراضی اشغالی خبر دادند. رسانه‌های عبری و عربی نوشتند که آژیرهای خطر در «نتانیا و گوش دان» در تل‌آویو به صدا درآمدند. رسانه‌های صهیونیستی همچنین نوشتند: «موشک از لبنان در ساعت ۰۶:۲۹ دقیقه به سمت منطقه مرکزی اسرائیل شلیک شد، دقیقاً زمانی که حمله هفت اکتبر [حمله حماس به اسرائیل برابر با ۱۵ مهر ۱۴۰۲] آغاز شد.»

رسانه‌های مذکور همچنین افزودند که پروازها در فرودگاه بن گوریون در «اللد» متوقف شد.
در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: «مقاومت اسلامی در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آن‌ها و در دفاع از لبنان و مردم آن، صبح روز چهارشنبه ساعت ۶:۳۰ صبح با موشک بالستیک قادر ۱ مقر فرماندهی موساد را در حومه تل‌آویو هدف قرار داد.» در این بیانیه تأکید شده است: این مقر مسئول ترور رهبران و انفجار پیجرها و بی‌سیم‌ها است «و پیروزی تنها از جانب خدای توانا و حکیم است». در این باره رسانه‌های دشمن نوشتند: «موشک بالستیک به مرکز اسرائیل شلیک شد نصرالله دیروز صبح در حال تاریخ‌سازی است.» حزب‌الله لبنان پایگاه گلیلوت را نیز با دقت بالا هدف قرار داده است. پایگاه نظامی گلیلوت یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین پایگاه‌های جاسوسی- نظامی در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی به شمار می‌رود که زیرساخت‌های اصلی جاسوسی تل‌آویو در آن قرار دارد.

حیفا هم بی‌نصیب نماند

منابع خبری عبری روز چهارشنبه از حملات موشکی جدید به جنوب حیفا نیز خبر دادند. به گزارش ایسنا، رسانه‌های عبری نوشتند: آژیر خطر در مناطق جنوب حیفا به صدا درآمد. طبق گزارش این رسانه‌ها، یک موشک در منطقه «بات شلومو» در جنوب حیفا فرود آمد. رسانه‌ها از رصد ۱۰ موشک در حیفا و منطقه «الکریوت» خبر دادند. این درحالی است که رسانه‌ها افزودند: آژیرهای خطر برای اولین بار از زمان آغاز جنگ در «زخرون یعقوب» به صدا درآمدند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم در این باره گفت: در پی به صدا درآمدن آژیر خطر در منطقه «کرمل» و «وادی عاره» در جنوب حیفا، شلیک پنج موشک از لبنان رصد شد. او مدعی شد تعدادی از آن‌ها رهگیری و تعدادی نیز در حال سقوط در منطقه رصد شدند. از سوی دیگر، شرکت برق رژیم صهیونیستی با بیان اینکه حمله موشکی اخیر به جنوب حیفا با هدف ضربه زدن به شبکه برق بوده است، خاطرنشان کرد: «عملیات بمباران اخیر، به نظر می‌رسد تلاش آشکاری برای آسیب‌رساندن به تاسیسات استراتژیک متعلق به شرکت برق بوده است.»

شهرداری حیفا: سانسور کنید!

شهرداری حیفا از شهرک‌نشینان صهیونیست ساکن این شهر خواسته هیچ‌گونه تصویری از حجم ویرانی‌های برجای مانده از حملات حزب‌الله لبنان منتشر نکنند. شهرداری حیفا خطاب به شهرک‌نشینان صهیونیست تأکید کرده که نباید هیچ تصویر و عکسی از مواضعی که توسط موشک‌های حزب‌الله در این منطقه هدف قرار گرفته در فضای مجازی منتشر شود.

حملات دیگر حزب‌الله

حزب‌الله لبنان همچنین یکی از پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی واقع در شمال فلسطین اشغالی را با موشک‌های فادی۱ هدف قرار داد. همچنین حزب‌الله از شهادت ۲ تن از فرماندهان خود در عملیات‌ طریق‌القدس در حمایت از غزه خبر داد. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت آن و دفاع از لبنان و مردم آن بامداد چهارشنبه پایگاه ایلانیا در شمال فلسطین اشغالی را با موشک‌های فادی۱ هدف قرار دادیم.» پایگاه ایلانیا متعلق به لشکر ذخیره ۱۴۶ وابسته به فرماندهی منطقه شمال ارتش رژیم صهیونیستی است.

حزب‌الله لبنان ظهر روز چهارشنبه از هدف قرار دادن مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی با ده‌ها موشک خبر داد. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد در راستای حمایت از مردم ثابت‌قدم فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاعانه و شرافتمندانه آن‌ها و دفاع از لبنان و ملت آن دیروز مجاهدان مقاومت اسلامی لبنان شهرک «حتسور» را با ده‌ها موشک هدف قرار دادند. براساس گزارش شبکه خبری المیادین، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد مجاهدان مقاومت اسلامی در جهت حمایت از مردم ثابت‌ قدم فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاعانه و شرافتمندانه آن‌ها و نیز دفاع از لبنان و ملت آن پایگاه «دادو» را با ده‌ها موشک هدف قرار دادند.

حزب‌الله لبنان روز سه‌شنبه نیز این پایگاه را ۲ مرتبه هدف قرار داده بود. پایگاه «دادو» از این جهت که مقر فرماندهی جبهه شمال ارتش رژیم صهیونیستی است برای اشغالگران از اهمیت بالایی برخوردار است. این پایگاه همچنین مقر فرماندهی حملات جنایتکارانه این رژیم به لبنان و سوریه است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که شلیک ۴۰ موشک از لبنان به سمت «صفد» رصد شده است. این رسانه‌ها افزودند هفت تیم در حال اطفای حریق در چند منطقه در صفد در الجلیل اشغالی بر اثر اصابت موشک از لبنان هستند. منابع خبری نیز از پرتاب چندین موشک از سوی لبنان به منطقه الجلیل و شکست سامانه‌های پدافند هوائی رژیم صهیونیستی در رهگیری آن‌ها خبر دادند. همچنین رزمندگان حزب‌الله لبنان با موشک فادی ۳ یک کارخانه مواد منفجره را در اراضی اشغالی موشکباران کردند.

عملیات همزمان مقاومت عراق

از طرف دیگر، مقاومت اسلامی در عراق سه عملیات علیه مناطقی در فلسطین اشغالی انجام داد و یک منبع در مقاومت به المیادین تأکید کرد این عملیات‌ها تشدید خواهد شد. مقاومت اسلامی عراق بامداد چهارشنبه با اعلام این که عملیات پهپادی هدفی در نزدیکی دره اردن در اراضی اشغالی فلسطین را هدف قرار داده است، تأکید کرد: عملیات‌ها برای انهدام سنگرهای دشمن با سرعت فزاینده‌ای ادامه خواهد یافت.
مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد: «با پهپاد به هدفی نظامی در جولان اشغالی حمله کردیم.» مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که مبارزان آن با پهپاد نقطه‌ای در جولان اشغالی را هدف قرار دادند. مقاومت اسلامی عراق تأکید کرد عملیات انهدام سنگرهای دشمن با سرعت فزاینده‌ای ادامه دارد. در این باره رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد: «سه پهپاد از ساعات پایانی شب گذشته تاکنون از عراق پرتاب شدند.»

حملات رژیم آپارتاید

نیروی نظامی اسرائیل از حمله به عمق ۱۲۰ کیلومتری خاک لبنان برای نخستین‌بار خبر داد. منابع خبری لبنان از شهادت و زخمی شدن غیرنظامیان لبنانی در موج گسترده حملات رژیم صهیونیستی خبر دادند. خبرگزاری لبنان گزارش داد ارتش رژیم صهیونیستی برای نخستین بار یک حمله به شهرک‌های الشوف و «المعیصره» در شهرستان «کسروان» واقع در استان جبل لبنان واقع در شمال بیروت در حدود ۱۲۰ کیلومتری مرز انجام داد. حملات رژیم صهیونیستی به لبنان روز چهارشنبه وارد سومین روز متوالی شد و ارتش این رژیم در موج جدید حملات خود مناطقی از جنوب و شرق این کشور را هدف قرار داد.

شبکه المیادین در این باره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی صبح دیروز شهرک «تفاحتا» در جنوب لبنان را هدف قرار داد و پس از حملات شدید بامداد دیروز به شهرک‌هایی در «بعلبک» و «الهرمل» آرامش شکننده در «البقاع شمالی» حاکم شده است. ارتش رژیم صهیونیستی لحظاتی قبل نیز شهرک‌های «تولین» و «الحوش» را بمباران کرد. منابع محلی ویرانی گسترده در شهرک البازوریه در جنوب لبنان در پی حمله وحشیانه جنگنده‌های اسرائیلی خبر می‌دهند.

جنبش مقاومت اسلامی لبنان همچنین بامداد چهارشنبه تأیید کرد که یکی از فرماندهان ارشد این جنبش در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است. حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان ادامه دارد و بر اثر آن شماری دیگر شهید و زخمی شده‌اند. در این شرایط با تشدید درگیری بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان، حدود ۷۰۰ سرباز انگلیسی به قبرس اعزام می‌شوند تا در صورت نیاز به تخلیه اضطراری شهروندان انگلیسی از لبنان کمک کنند.

سایر رویدادها

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی حمله به ۶۰ زیرساخت اطلاعاتی حزب‌الله در لبنان شده است. این ادعای ارتش رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که تاکنون بیش از ۵۰ کودک و یکصد زن در موج توحش صهیونیست‌ها علیه مردم لبنان به شهادت رسیده‌اند. صهیونیست‌ها سه روز پیش نیز مدعی شده بودند ۵۰درصد موشکهای و پهپادهای حزب‌الله را طی دو روز از بین برده‌اند که این ادعا، از سوی برخی دیگر از صهیونیست‌ها با تمسخر همراه شد.

سازمان بین‌المللی پناهجویان از آوارگی بیش از ۹۰ هزار لبنانی طی روزهای اخیر به دلیل حملات صهیونیست‌ها خبر داد. سازمان بین‌المللی پناهجویان وابسته به سازمان ملل متحد روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای از آواره شدن گسترده غیرنظامیان به دلیل حملات رژیم صهیونیستی از لبنان خبر داد.

نروژ تحقیقات مقدماتی را در مورد گزارش‌هایی مبنی بر ارتباط یک شرکت نروژی با پیجرهایی که هفته گذشته در لبنان منفجر شد، آغاز کرده است.

منبع: کیهان