عراقچی، وزیر امور خارجه گفت: عصر چهارشنبه (به وقت محلی) جلسه اضطراری شورای امنیت درخصوص لبنان تشکیل شد و آقای میقاتی نخست وزیر لبنان هم در این جلسه شرکت و سخنرانی کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه در ادامه افزود: برنامه‌ها و جلسات متعددی طی دو روز گذشته داشتیم. همچنان در همه جلساتی که در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل و ملاقات دوجانبه برگزار می‌شود، بحث لبنان و تهاجم رژیم صهیونیستی از مهمترین موضوعاتی است که فضای سازمان ملل را امسال تحت تاثیر قرار داده است.

وزیر امور خارجه ایران افزود: عصر چهارشنبه (به وقت محلی) جلسه اضطراری شورای امنیت درخصوص لبنان تشکیل شد و آقای نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان هم در این جلسه شرکت و سخنرانی کرد.

عراقچی گفت: بنده هم از طرف جمهوری اسلامی ایران در آن جلسه صحبت کردم، متاسفانه همچنان شورای امنیت به دلیل سیاست آمریکا که از هرگونه به نتیجه رسیدن این جلسات، جلوگیری می‌کند، این بار هم ناکام بود که تصمیمی بگیرد حتی یک بیانیه مطبوعاتی، یک محکومیت ساده هم قادر نشدند، انجام دهند. ولی از این جهت که تریبونی ایجاد شد که خود لبنان، سوریه، عراق و ایران حرف‌هایشان را بزنند، کار خوبی بود.

عراقچی همچنین به حضورش در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست شورای امنیت درباره لبنان اشاره کرد که مواضع کشور را بیان کرد.

منبع: ایرنا