سازمان هواشناسی برای شهرستان‌های پردیس و فیروزکوه هشدار سطح قرمز بارندگی اعلام کرد؛ بر این اساس ستاد مدیریت بحران این شهرستان‌ها به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مدیریت بحران شهرستان پردیس با صدور هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی برای شهرستان از احتمال بارش های شدید باران و آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و وقوع احتمالی سیلاب خبر داد.

تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان در شهرهای پردیس، بومهن، خسروآباد، سعید آباد و بخش جاجرود در آماده باش کامل هستند و این ستاد ضمن اتخاذ تمهیدات لازم از شهروندان، مسافران و گردشگران در شهرستان پردیس درخواست کرد تا از تردد های غیرضروری پرهیز کنند.

از شهروندان در این اطلاعیه خواسته شده که ضمن پرهیز از حضور در پارک ها و مناطق به ویژه مناطق کوهستانی و ارتفاعات، از اتراق و نشستن در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و قرار گرفتن در کنار پل ها، تابلوهای شهری و درختان، به طور جد خودداری کنند.

ستاد مدیریت بحران شهرستان فیروز کوه به حالت آماده باش درآمد

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت بحران شهرستان فیروزکوه گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی و اعلام هشدار قرمز برای امروز جمعه ۶ مهرماه تا روز شنبه ۷ مهر ماه رعدو برق، رگبار و بارش پراکنده پیش بینی شده است.

مهرداد حسینی توضیح داد: براین اساس از شهروندان خواسته شده از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و لازم است مردم توجه به هشدارهای هواشناسی را جدی گرفته و همچنین با توجه هشدار قرمز هواشناسی از توقف در مناطق کوهستانی جدا خودداری کنند وهمچنین شهروندان محترم در بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل ها اقامت نداشته باشند.

وی افزود، در این شرایط جوی بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آبگرفتگی معابر بصورت گسترده، انسداد راه‌ها و اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر دور از انتظار نیست.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت بحران شهرستان فیروزکوه خاطر نشان کرد: سامانه بارشی روز شنبه صبح به اوج خود می رسد و بیشترین در مناطق شمالی شهرستان اتفاق می افتد.

شهرستان های پردیس و فیروزکوه در شرق پایتخت قرار دارند.

منبع: ایرنا