رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران از افتتاح باشگاه ورزشی در ۱۵۰ مسجد منتخب تهران خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، استفاده از ظرفیت‌های مساجد در برنامه های فرهنگی در دستور کار مدیریت شهری این دوره قرار دارد. به گفته حجت الاسلام علیرضا شیرنژاد، قرار دادن مسجد در مرکز برنامه‌ریزی‌های شهری، نتایج بسیار مثبتی را به همراه داشته طوری که در مدت اخیر، بیش از هزار و ۱۰۰میلیارد تومان از بودجه شهرداری صرف حمایت از فعالیت‌های مساجد شده و این امر نشان از اهمیت و جایگاه بالای مساجد در نگاه مدیریت شهری دوره ششم است.

او با بیان این که ائمه جماعات با تلاش و مجاهدت در سنگر مساجد، نقش بسیار مهمی در جامعه ایفا می‌کنند، تاکید کرد: مسجد تنها یک مکان برای عبادت نیست بلکه کانون فرهنگی و اجتماعی است که فعالیت‌های متنوعی با حضور بسیج و امور فرهنگی در آن انجام می‌شود.

شیرنژاد افزود: سازمان ورزش با اختصاص بودجه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان، امکان تجهیز مساجد به امکانات ورزشی را فراهم کرد و در این راستا، بیش از ۴۰۰ مسجد به میز پینگ‌پنگ، دارت و فوتبال دستی مجهز شدند. همچنین، ۱۵۰ مسجد با پتانسیل بالای تبدیل شدن به باشگاه‌های ورزشی شناسایی شده‌اند که در حال حاضر، در حال انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان ورزش هستیم تا بتوانیم فعالیت‌های ورزشی در مساجد را گسترش دهیم.

منبع: همشهری آنلاین