خطیب جمعه اراک گفت: اگر کشورهای اسلامی یکپارچه شوند و سازمان ملل، شورای امنیت و رابطه با اسرائیل را تحریم می‌کردند، وضعیتی که اسرائیل ایجاد کرده پیش نمی‌آمد.


به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله دری نجف آبادی، ۶ مهر در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: امروز مسئله جهاد در راه خدا جزو واجب‌ترین‌ کارهاست. امام خمینی‌(ره) و انقلاب اسلامی، فرهنگ مقاومت و جهاد و شهادت را در ایران و جهان اسلام احیا کردند.

وی با اشاره به جهاد در راه خدا توسط رزمندگان در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: ما در جنگ ساخته شدیم و قدرت نظامی ما چند برابر شد. در زمان جنگ به ما هیچ سلاحی نمی‌دادند ولی امروزه در صنایع دفاعی و نظامی، خود اتکا شده‌ایم.

دری نجف آبادی افزود: اگر انقلاب اسلامی و حزب الله و مردم فداکار فلسطین و لبنان نبودند، اسرائیل از نیل تا فرات را گرفته بود.

وی ادامه داد: امروزه حزب الله غیور و قدرتمند صدها موشک به اسرائیل شلیک می‌کند. اسرائیل خیال می‌کرد با به شهادت رساندن فرماندهان حزب الله پیروز می‌شود ولی نمی‌دانست که فرزندان غیور حزب الله تن به ذلت نخواهند داد و راه فرماندهان شهید خود را ادامه می‌دهند.

دری نجف آبادی با بیان اینکه شرایط مردم در لبنان و غزه بسیار سخت شده است، گفت: باید با کمک‌های مالی و معنوی خود به مردم مظلوم غزه و لبنان، آنها را یاری دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: سازمان ملل نقش و مسئولیت اجرایی ندارد و فقط سالنی است که در آن سخنرانی می‌کنند. شورای امنیت نیز هر چه لایحه علیه اسرائیل صادر کرده است، آمریکا وتو می‌کند.

وی با بیان اینکه غربی‌ها به جای اینکه اسرائیل را محاکمه کنند، میلیون‌ها دلار اسلحه به اسرائیل می‌دهند، افزود: دیپلماسی خارجی ما باید تلاش کند تا این نظام ظالمانه جهانی را از بین ببرد.

امام جمعه اراک تصریح کرد: اگر کشورهای اسلامی یکپارچه می شدند و سازمان ملل، شورای امنیت و رابطه با اسرائیل را تحریم می‌کردند این وضعیت پیش نمی‌آمد. کشورهای اسلامی باید لبنان را کمک مالی و تسلیحاتی کنند و رابطه خود را با غرب قطع کنند.

وی با اشاره به روز دامپزشکی اظهار کرد: دامپزشکی مسئله حساس و مهمی است و بهداشت، تغذیه و مقابله با بیماری‌های دامی بسیار اهمیت دارد. دولت باید از این حوزه حمایت کند تا گوشت وارد نکنیم. استان مرکزی و به خصوص شهر داودآباد ظرفیت بالایی در زمینه پرورش دام و طیور دارد و بایستی حمایت شوند.

دری نجف آبادی با تاکید بر جلوگیری از هدر رفت آب و انرژی در کشور گفت: سرمایه‌های ملی را باید در چرخه تولید بیاوریم و آب را باید به شیوه‌های نوین در کشاورزی مصرف کنیم.

خطیب جمعه اراک ضمن انتقاد به کیفیت نان تصریح کرد: دولت باید عنایت ویژه‌ای در کیفیت نان داشته باشد و نانوایان نباید نان بی‌کیفیت به مردم تحویل دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: عفاف، حجاب، حیا، عصمت و تقوا سرمایه‌های مادام العمر هستند. والدین و آموزش پرورش تربیت فرزندان ایران اسلامی را باید جدی بگیرند.

منبع: ایسنا