رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه فردا احتمال وقوع سیل در تهران وجود دارد، گفت: مناطق شمالی تهران در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند.

به گزارش همشهری آنلاین، علی نصیری رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به بارش شدید باران از فردا 7 مهر در تهران اشاره کرد و گفت: سازمان هواشناسی هشدار قرمز در مناطق شمالی و هشدار نارنجی در کل شهر را داده است.

وی با بیان اینکه از فردا صبح این سامانه بارشی وارد تهران می‌شود و تا شب ادامه دارد، گفت: رگبار شدید پیش‌بینی شده و در ارتفاعات احتمال تگرگ وجود دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران بیان کرد: احتمالاً خسارت ناشی از این بارش به دلیل اعلام شرایط قرمز و نارنجی بالاست.

وی اضافه کرد: این اولین‌بار پاییزی است و زمین خشک است و احتمال روان آب و سیلاب وجود دارد به همین دلیل مردم تهران مطلقاً فردا به کوه‌نوردی نروند و در بوستان‌ها اتراق نکنند البته ما حتی خواهش کرده‌ایم که برخی بوستان‌ها در ارتفاعات شمالی را تعطیل کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با تأکید بر اینکه مناطق 22 گانه، معاونت خدمات شهری، امور مناطق و ستادهای مدیریت بحران در آماده‌باش کامل هستند، گفت: باید کنترل مجدد بر روی لایروبی‌ها صورت‌گرفته و درخت‌ها و داربست‌ها بررسی شوند و مردم هم از تردد غیرضروری خودداری کنند فردا روزگشت و گذار و تفریح نیست و این بارش‌ها تا دوشنبه ادامه دارد اما به‌شدت روز 7 مهر نیست.

نصیری یادآور شد: ما نگران بالا آمدن آب رودخانه‌ها و طغیان آن هستیم. شهروندان در سفرهای درون‌شهری مراقب باشند چرا که لغزندگی باعث بروز تصادف می‌شود.

وی به سقوط سنگ در فضاهای کوهستانی اشاره کرد و گفت: احتمال رانش کوه و وقوع مه شدید وجود دارد.