تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰

تشدید تنش در شمال فلسطین اشغالی باعث شده تا روال عادی زندگی در بسیاری از شهرهای این مناطق مختل شود.

همشهری آنلاین: تشدید تنش در شمال فلسطین اشغالی باعث شده تا روال عادی زندگی در بسیاری از شهرهای این مناطق مختل شود. از جمله رئیس اداره محلی شهر اشغالی عکا اعلام کرده است که وضعیت این شهر بسیار دشوار و عکا تقریبا خالی از سکنه شده است. عکا یکی از شهرهای شمالی مهم رژیم صهیونیستی است که در سواحل مدیترانه قرار دارد، اما در چند ماه گذشته بسیاری از ساکنان ۶۰ هزار نفری آن ناگزیر به مهاجرت از این منطقه شده‌‎اند. شلیک موشک‌ها و راکت‌های حزب الله لبنان در پاسخ به جنگ غزه باعث احساس ناامنی شدید در میان ساکنان این منطقه شده و از این رو این شهر مهم شمالی اسرائیل اکنون بیشتر به شهر ارواح شباهت دارد.

حمله موشکی گسترده از لبنان به منطقه عکا و خلیج حیفا در اراضی اشغالی از جمله تحولات ثابت هر روز این مناطق است. دو روز پیش هم ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ده‌ها موشک به سمت عکا و خلیج حیفا شلیک شده و برخی منابع عبری زبان نیز تاکید کردند که دست کم ۳۰ موشک از سوی لبنان این مناطق را هدف قرار داده‌اند. هفته گذشته نیز تصاویری از آتش‌سوزی در منطقه کریوت در جنوب عکا در نتیجه اصابت موشک‌های حزب الله منتشر شده و نشان داد که اوضاع عکا عادی نیست.

روزهای رژیم صهیونیستی چگونه می گذرد؟

تعطیلی نیمی از رستوران‌ها در شمال اسرائیل: روزنامه عبری زبان معاریو اعلام کرد که از آغاز جنگ علیه غزه، بیش از نیمی از رستوران‌ها در شمال فلسطین اشغالی تعطیل شده است. این روزنامه اشاره کرد که حدود ۲۳ درصد از این رستوران‌ها برای همیشه تعطیل شده و دیگر دایر نخواهند شد.

زندگی روزانه پناهگاهی: میلیون ها نفر هر روز در شمال اسرائیل به پناهگاه می روند. روز گذشته نیز ارتش صهیونیستی مدعی شد که یک موشک از یمن به تل آویو شلیک شده و پدافند هوایی آن را هدف قرار داده است. رادیو ارتش صهیونیستی نیز اعلام کرد که بیش از دو میلیون نفر پس از شلیک این موشک و به صدا در آمدن آژیر خطر به پناهگاه‌ها رفته‌اند.

منبع: روزنامه همشهری