گروه ورزشی: چاپ خبری مبنی بر این که حسین کعبی به زودی از تیم ملی خداحافظی خواهد کرد، تعجب بسیاری از اهالی فوتبال را به همراه داشت.

حسین کعبی که در 8 سال گذشته یکی از باثبات‌ترین بازیکنان تیم ملی بوده در گفت‌وگویی از خداحافظی‌اش در تیم ملی خبر داده اما برای خداحافظی خود هیچ دلیلی نیاورده است.
کعبی که به دلیل دو اشتباه بزرگ در دیدار با صبای قم و دیدار با ذوب‌آهن شدیدا تحت فشار بوده در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌ها عنوان کرده شاید برای خیلی‌ها عجیب باشد که قید حضور در تیم ملی را زده‌ام اما به خاطر دلایل خاصی این تصمیم را گرفته‌ام.

تغییر مواضع حسین کعبی و انجام مصاحبه‌های متفاوت این شبهه را ایجاد می‌کند که ممکن است وی در مورد این خبر تغییر موضع دهد.

حسین کعبی  از نحوه گزارش یکی از گزارشگران تلویزیونی در دیدار ایران- بوسنی بسیار ناراحت بود. مجری در انتقاد از کعبی گفته بود باید دفاع راست جوان‌تری به جای وی به میدان بیاید این مسئله شاید عامل ایجاد موضع‌گیری عجیب حسین کعبی و خداحافظی ناگهانی او از تیم ملی باشد اما مدافع جنوبی تیم ملی در گفت‌وگویی با همشهری به سئوالات ما در خصوص کناره‌گیری‌اش از تیم ملی پاسخ می‌دهد.

  • خبر خداحافظی تو از تیم ملی واقعا عجیب است در این مورد توضیح می‌دهی؟

خودم هم از شنیدن این خبر شوکه شدم. مگر من 35 ساله هستم که باید از فوتبال خداحافظی کنم.

  • یعنی خبر خداحافظی تو صحت ندارد؟

این خبر کذب محض است. کسی نمی‌تواند برای من تصمیم بگیرد که از تیم ملی خداحافظی کنم. همیشه تعصب خاصی به پیراهن تیم ملی داشته‌ام و این موضوع را در بازی مقابل حریفان نیز به خوبی نشان داده‌ام. در تیم ملی هم همیشه اولین نفری بودم که بسیاری از مسائل حاشیه‌ای را به من نسبت می‌دهند. برخی‌ متاسفانه در این رابطه هر چیزی که خواسته‌اند به من نسبت داده‌اند همانطور که درگیری با بازیکن بوسنی به پای من نوشته شد در حالی که در آن صحنه من برای کمک به معدنچی و برای آنکه به این بازیکن لطمه‌ای وارد نشود دخالت کردم.

  • هنوز هم از یکی از گزارشگران صداوسیما دلخوری؟

من توقع زیادی از این دوستان ندارم چون وقتی یک گزارشگر به راحتی از رونالدینیو انتقاد می‌کند من حسین کعبی توقع ندارم که آن گزارشگر از من انتقاد نکند. کلا فوتبال ما و نوع نگرش به آن جنبه انتقادی پیدا کرده اما من از این مسئله استقبال می‌کنم.

  • واقعا؟

بعد از بازی با عربستان، محبوب‌ترین مجری صدا و سیما در برنامه‌اش از من انتقاد کرد اما من پاسخی ندادم. با انجام بازی‌های خوب دیگر  هیچکس از من انتقاد نکرد و در واقع بازی من همه را به سکوت وادار کرد.

  • چرا حرف و حدیث در رابطه با تو زیاد است؟

فکر می‌کنم بازیکن بزرگی هستم به همین خاطر برایم حاشیه درست می‌کنند اما من از این مسائل نمی‌ترسم چون الگوی من خداداد عزیزی است از خداداد یاد گرفتم که با صداقت باشم و در هر شرایطی حقایق را بر زبان بیاورم اما در همین جا خیال برخی از آقایان را راحت کنم که حسین کعبی اهل باج دادن نیست.

  • واقعا چند سال داری و اصلا به خداحافظی فکر کرده‌ای؟

من فقط 26 سال دارم و فکر می‌کنم تا به حال بازیکنی دیده نشده که با وجود سلامتی کامل و نداشتن هیچگونه مشکلی به فکر خداحافظی از فوتبال در سن 26 سالگی بیفتد، البته از جعل‌سازی‌ای هم که شده اصلا ناراحت نیستم چون هر زمانی از من انتقاد شده من آماده‌تر ظاهر شدم نمونه آن هم بازی با عربستان بود. پس از آن بازی هم طوری بازی کردم که بعضی از آقایان به من نگویند دفاع راست تیم ملی باید کنار برود تا بازیکن جوان‌تری جایگزینش شود. ضمنا من به حمایت هیچکس احتیاج ندارم. به مجری برنامه نود و گزارشگر بازی بوسنی و ایران هم می‌گویم یک نفر حامی حسین کعبی است که اجازه نمی‌دهد به راحتی او را کنار بگذارند. خداوند همیشه به من کمک کرده و در سخت‌ترین شرایط حامی من بوده است.

متاسفانه آقای گزارشگر در انتقادی دیگر از من از حریم انتقاد نیز فراتر می‌رود و در اظهارنظری می‌گوید: «باید منتظر ماند و دید حسین کعبی سال بعد به چه تیمی می‌رود.» به ایشان هم می‌گویم من آدم پولکی هستم. مطمئنا سال بعد هم هر تیمی پول بیشتری بدهد به آن تیم خواهم رفت. فقط خودم برای خودم تصمیم می‌گیرم و کسی نمی‌تواند به جای من حرف بزند.»

کفاشیان: به قطبی گفته‌ام این جلسات را به طور مداوم برگزار کند

علی کفاشیان از برگزاری جلسه هم‌اندیشی میان سرمربی تیم ملی و برخی مربیان لیگ برتری خبر داد.

رئیس فدراسیون فوتبال که در دوره‌های مختلف بر ضرورت هم‌اندیشی و تشکیل جلسات همفکری میان سرمربی تیم ملی و مربیان لیگ برتر تاکید کرده است در گفت‌وگویی کوتاه به همشهری گفت: «این اولین و آخرین بار نخواهد بود که قطبی با دیگر مربیان لیگ پای میز هم‌اندیشی می‌نشیند. من تاکید کرده‌ام که سرمربی تیم ملی همواره باید از نظرات مربیان باشگاه‌ها استفاده کند.»

در همین حال افشین قطبی نیز از برگزاری چنین جلسه‌ای استقبال کرده است. وی روز سه‌شنبه با برخی مربیان لیگ برتر که قرار است از میان آنها کمیته فنی تیم ملی تشکیل شود جلسه‌ای برگزار خواهد کرد. در این جلسه درباره موضوعات مختلف از جمله مسائل مرتبط با تیم ملی، بازی‌های تدارکاتی ، هماهنگی و تعامل باشگاه‌ها و تیم ملی و همچنین راه‌های کسب موفقیت در جام ملت‌های آسیا بحث و بررسی انجام می‌دهیم.

در همین حال گفته می‌شود اواخر همین هفته مجید جلالی به عنوان رئیس کانون مربیان جلسه‌ای با افشین قطبی برگزار خواهد کرد. وی مدت‌هاست که جهت بیان ایده‌های خود درباره تیم ملی به دنبال فرصت مناسب می‌گردد که از قرار معلوم در پایان همین هفته به هدف خود خواهد رسید.