همستر کامبت (Hamster Kombat) یکی از جنجالی‌ترین بازی‌های تلگرامی است که در ماه‌های اخیر تیتر بسیاری از اخبار مرتبط با ارزهای دیجیتال (Cryptocurrency) بوده است.

این بازی یک نوع ایردراپ کریپتویی است که پس از پیاده‌سازی رسمی بر بستر بلاک‌چین (Blockchain)، قرار است بخش قابل توجهی از توکن‌ها را به کاربران ربات تلگرامی خود اختصاص دهد.

با به تعویق افتادن فروش همستر کامبت و عرضه نشدن توکن‌های این پروژه بعد از حدود یک سال، طرفداران ایرانی آن دست به‌کار شده‌اند و امتیازات بازی را به‌ طور مستقل در اپلیکیشن دیوار به فروش می‌رسانند.

البته این موضوع به‌خاطر اطلاعیه‌های اخیر این بازی است که خبر از لیست‌شدن آن در روزهای آینده می‌دهد. سوالی که در این میان به‌وجود می‌آید، این است که آیا قیمت‌هایی که برای این توکن در آگهی‌های دیوار به ثبت رسیده‌اند، با قیمت اصلی آن پس از عرضه برابری می‌کنند؟

یا این‌که توکن‌های همستر ارزش چندانی نخواهند داشت؟ در ادامه، به‌ بررسی کلی آگهی‌های فروش همستر دیوار خواهیم پرداخت و جوانب مختلف آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آگهی های فروش همستر در دیوار

آگهی‌های فروش همستر کامبت در دیوار به بیش از هزاران عدد می‌رسند و فروشندگان، قیمت‌های متعددی را برای امتیازاتی که به‌دست آورده‌اند در نظر گرفته‌اند.

اغلب آگهی‌ها از ۵ یا ۶ میلیون تومان شروع می‌شوند و بعضی آن‌ها به ۱۰ میلیارد هم می‌رسند. نکته جالبی که در این میان وجود دارد، این است که میزان امتیازات همستر هرکدام از این آگهی‌ها با یکدیگر متفاوت است و نمی‌توان برآورد دقیقی را از بازار فعلی فروش همستر دیوار به‌دست آورد.

تعدادی از آگهی‌های فروش ارز همستر، قیمت را به‌صورت توافقی در نظر گرفته‌اند؛ اما ویژگی جالبی که بین تمامی آن‌ها مشترک است این است که در بخش توضیحات، ارز همستر را بسیار پرارزش معرفی کرده‌اند و به‌همین خاطر احتمالا هنگام برقراری تماس جهت توافق روی قیمت، اعداد بالایی مطرح شوند.

در یکی از آگهی‌های فروش همستر کامبت در دیوار به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان، بیش از ۳ بار تاکید شده است که قیمت مقطوع است و هیچ‌ گونه تخفیفی داده نمی‌شود.

در یکی‌دیگر از آگهی‌های فروش همستر تلگرام، ارز دیجیتال‌ همستر به ‌عنوان بیت‌کوین (BTC) بعدی بازار معرفی شده است که این ادعا در عین غیر منطقی‌بودن، کمی بعید نیز به نظر می‌رسد؛ چراکه همستر یک میم‌کوین است و حتی شبکه بلاک‌چین اختصاصی خود را نیز ندارد.

با سوابقی که از میم‌ کوین‌ها (Memecoin) در دسترس است، رسیدن قیمت آن‌ها به قیمتی که بتواند با بیت‌کوین رقابت کند، محتمل نیست.

از نکات قابل توجه دیگر در مورد آگهی‌های فروش ارز همستر تلگرام، گسترده بودن مناطقی است که این آگهی‌ها در آن‌ها به ثبت رسیده‌اند.

تقریبا تمامی شهرهای کشور شامل چندین آگهی می‌شوند و حتی مناطقی از شهرها که معمولا اقشار پردرآمد جامعه در آن‌ها زندگی می‌کنند نیز دارای تعداد زیادی آگهی فروش ارز همستر هستند.

این مسئله فراگیری بالای این ارز دیجیتال‌ در بین ایرانیان را نشان می‌دهد و بررسی دلیل این موضوع، بهتر است بر عهده جامعه‌ شناسان قرار بگیرد.

عجیب‌ترین موردی که پیرامون فروش همستر کامبت در اپلیکیشن دیوار مشاهده می‌شود، ادعای برخی از فروشندگان مبنی بر لیست‌شدن این ارز دیجیتال‌ است؛ با این‌که هنوز هیچ‌یک از صرافی‌های ایرانی و خارجی توکن این بازی را در لیست خرید و فروش خود قرار نداده‌اند؛ اما بعضی از فروشندگان مدعی هستند که این توکن لیست شده است و می‌توان آن را معامله کرد.

لازم به ذکر است که چنین ادعایی از پایه کذب است و به‌محض لیست‌شدن ارز دیجیتال‌ همستر، ازطریق کانال تلگرامی این پروژه اطلاع‌رسانی‌ها انجام شده است و اغلب صرافی‌های ایرانی نیز قابلیت خریدوفروش آن را فعال‌سازی خواهند کرد.

فروش همستر در صرافی

باتوجه‌به گزارشات متعددی که پیرامون کلاهبرداری‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال ازطریق اپلیکیشن دیوار، فروشندگان تلگرامی و ... به گوش می‌رسد می‌توان این نتیجه‌گیری را داشت که اغلب آگهی‌های فروش همستر کامبت در این پلتفرم‌ها، یا به قصد کلاهبرداری ایجاد شده‌اند.

یا این‌ که قیمتی غیر معقول را برای دارایی خود در نظر گرفته‌اند که در هرصورت، انجام معامله را به امری کاملا اشتباه تبدیل می‌کند.

بهترین روش برای فروش همستر تلگرام، استفاده از خدمات صرافی‌های معتبر داخلی است که تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کنند و خدماتی قانونی را به مشتریان خود عرضه می‌کنند.

یکی از بهترین صرافی‌های ایرانی که سابقه‌ای درخشان در لیست‌کردن ایردراپ‌های تلگرامی دارد، صرافی اوکی اکسچنج است.

این صرافی با ایجاد بستری امن جهت معامله ارزهای دیجیتال متنوع،‌ این امکان را فراهم کرده است تا نه‌تنها کاربران حرفه‌ای، بلکه کاربران آماتور نیز بتوانند به راحت‌ترین شیوه ممکن نسبت‌به فروش ارز همستر تلگرام اقدام کنند.

طبیعی است که فروش ازطریق یک صرافی معتبر، راهی معقول‌تر نسبت‌به فروش همستر دیوار باشد.

فروش همستر کامبت در صرافی اوکی اکسچنج، طبق قیمت اصلی این توکن انجام شده است و به‌همین خاطر، معامله‌گران متحمل ضرر نمی‌شوند.

همان‌طور که از آگهی‌های دیوار مشخص است، خریداران این ارز دیجیتال‌، توکن‌ها را با قیمتی پایین خریداری کرده‌اند و فروشندگان نیز توکن‌ها را با قیمتی بالا به فروش می‌رسانند.

باتوجه‌به این موضوع نه‌تنها آگهی‌های فروش همستر دیوار، بلکه آگهی‌های خرید آن نیز درنهایت صرفه اقتصادی ندارند.

در نظر داشته باشید علاوه بر فروش همستر، شما میتوانید کارمزد انتقال همستر به صرافی را از اوکی اکسچنج خریداری کنید.

برای خرید تون کوین (ton) میتوانید با 10 هزار تومان در صرافی اوکی اکسچنج اقدام به تهیه این رمزارز داشته باشید.

جمع بندی

باتوجه‌به تاخیر در عرضه توکن‌های اصلی همستر، بخش فروش همستر کامبت در اپلیکیشن‌هایی مانند دیوار رونق فراوانی پیدا کرده است؛ اما متاسفانه فروش همستر ازطریق افراد ناشناس، قطعا مشکلاتی مانند مواجهه با کلاهبرداری یا معامله با قیمتی پایین‌تر از قیمت اصلی بازار را در پی خواهد داشت.

پیشنهاد می‌کنیم که اگر شما نیز از طرف‌داران این بازی هستید و امتیازات آن را جمع‌آوری کرده‌اید، توکن‌های خود را ازطریق پلتفرم‌هایی مانند اوکی اکسچنج به فروش برسانید تا بتوانید بالاترین بهره اقتصادی را از این ایردراپ‌ تلگرامی ببرید.