احتمالا امروز زیباترین بازی بوندس‌لیگا تا این مقطع از فصل را خواهیم دید.

به گزارش همشهری‌آنلاین، فلیکس زوایر قضاوت مهم‌ترین بازی امروز فوتبال جهان را به‌عهده خواهد داشت؛ مسابقه‌ای که ساعت۲۰ در ورزشگاه آلیانس آره‌نا بین بایرن‌مونیخ و بایرلورکوزن برگزار می‌شود. بایرن‌مونیخ با سرمربی بلژیکی جدید خود، ونسان کمپانی همه بازی‌ها را پرگل می‌برد. تیم او حتی اگر امشب ببازد، باز هم در صدر می‌ماند؛ مگر آنکه با اختلاف ۵گل ببازد.

بایرن‌مونیخ از بس در سال‌های اخیر قهرمان شده بود، سابقه بازی مقابل تیم مدافع عنوان قهرمانی را ندارد. آخرین‌بار فصل ۱۳-۲۰۱۲ بود که آنها مقابل دورتموند قرار گرفتند؛ تیمی که فصل پیش از آن قهرمان بوندس‌لیگا شده بود. آن بازی یک – یک مساوی تمام شد. پس از آن بایرن در همه لیگ‌ها به قهرمانی رسید تا فصل پیش که این عنوان را به بایر واگذار کرد. آخرین باری که باواریایی‌ها مقابل تیم قهرمان قرار گرفتند و بازی را بردند، به ۱۴سال پیش برمی‌گردد؛ فوریه ۲۰۱۰ و پیروزی ۳ بر یک در ولفسبورگ.

بایرلورکوزن همچنان به سیاق یک فصل‌ونیم اخیر با مربیگری ژابی آلونسو پیش می‌رود؛ آنها گل‌های خود را زمانی می‌زنند که از حریف عقب افتاده‌اند و داور در آستانه زدن سوت پایان مسابقه است. بایر فصل پیش بعد از ۳۴بازی و در پایان فصل فقط ۱۹گل دریافت کرده بود اما این فصل در ازای ۱۳گل زده، ۹گل خورده‌ است. بایرن‌مونیخ هم ۱۶گل زده و فقط ۳گل دریافت کرده است.

۲۹گل زده بایرن در ۶بازی اول فصل، رکورد باشگاه است و ۲۰گل آنها در یک هفته، مساوی است با رکورد تاریخ باشگاه.

هری کین با ۴۱گل، گلزن‌ترین بازیکن انگلیسی در تاریخ بوندس‌لیگاست. او این کار را فقط در ۳۶مسابقه انجام داد. هری کین در ۱۱بازی آخر با پیراهن تیم مونیخی ۱۴گل و ۵پاس‌گل ثبت کرده و در بازی با وردربرمن برای سومین بازی پیاپی روی حداقل ۳گل تیمش اثرگذار بوده.

لورکوزن در ۳بازی آخر ۴گل به تیم‌های حریف زده؛ ۴بر۳ ولفسبورگ را برده، ۴بر صفر فاینورد و ۴بر یک هوفنهایم را. تنها شکست این فصل آنها ۳بر۲ و مقابل لایپزیش بوده. بایرن‌مونیخ در ۵بازی آخر در همه رقابت‌ها ۲۵گل به ثمر رسانده؛ میانگین ۵گل در هر بازی.

در ۵رویارویی آخر تنها یک برد به بایرن‌مونیخ رسیده که به ۲سال پیش و به روز هشتم مهر مربوط می‌شود که آنها ۴ بر صفر بایر را بردند. ۲بار هم بایر مقابل بایرن برنده بوده، ازجمله برد ۳ بر صفر و قاطع فصل گذشته مقابل تیم توماس توخل.

لورکوزن در ۳بازی اخیر خود در بوندس‌لیگا مقابل اف‌سی بایرن شکست نخورده است (۲برد و یک تساوی). آنها در بوندس‌لیگا دوران طولانی‌تری مقابل بایرن بدون شکست نمانده‌اند و امشب شاید بتوانند یک رکورد جدید ثبت کنند.

ژابی آلونسو می‌تواند پس از کونو کلوتزر و ارنست هاپل به سومین مربی تاریخ بوندس‌لیگا تبدیل شود که در هر ۴دیدار اول خود با بایرن بی‌شکست می‌ماند.

بایرن صدرنشین لیگ، میزبان بایرلورکوزنی است که در رده دوم قرار دارد. بایرن هیچ‌یک از ۱۶بازی اخیر خود در بوندس‌لیگا را مقابل یک تیم رده دومی نباخته است (۱۱برد و ۵تساوی).

بایرن با ۴پیروزی از ۴بازی و تفاضل گل ۱۳+ بهترین شروع مشترک یک فصل در تاریخ بوندس‌لیگا را تجربه کرده است. تا به حال فقط خود بایرن در فصل ۲۰۱۶-۱۷ و اشتوتگارت در فصل ۱۹۹۶-۹۷ این کار را انجام داده بودند.

لورکوزن در ۴بازی ابتدایی ۹گل دریافت کرده که بدترین رکورد آنها در این مرحله از فصل و مشترک با فصل ۱۵-۲۰۱۴ است. آخرین قهرمانی که در ۴بازی اول فصل ۹گل دریافت کرد، کایزرسلاترین در فصل ۹۹-۱۹۹۸ بود. بایرن‌مونیخ هم فصل ۷۵-۱۹۷۴ در ۴مسابقه نخست لیگ به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی، ۱۱گل خورده بود.

منبع: روزنامه همشهری