همشهری آنلاین: دریا سالار مایک مولن رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح امریکا اعلام کرد که وضعیت در افغانستان در حال وخیم تر شدن است.

به گزارش الجزیره، مایک مولن در برنامه دیدار با مطبوعات شبکه ان بی سی (Meet the Press programme)با اشاره به این مطلب که طالبان نسبت به گذشته از تاکتیک‌های جنگی پیچیده تر استفاده می‌کنند، گفت: من تصور می‌کنم اوضاع بسیار جدی و در حال وخیم تر شدن است.من به این مساله نیز طی سال‌های اخیر نیز اشاره کرده‌ام که شورشیان طالبان از نظر رزمی وضعیت بهتری پیدا کرده‌اند.

اخیرا و در پی دستور باراک اوباما مبنی بر افزایش نیرو‌های آمریکایی در افغانستان شمال تلفات نظامیان آمریکایی در این کشور روند صعودی پیدا کرده و بر مبنای آمار‌های ارائه شده در ماه ژوئیه سال جاری 44 سرباز آمریکایی در افغانستان کشته شده‌‌اند که این آمار از زمان تهاجم آمریکا به خاک افغانستان در سال 2001 کم سابقه بوده است.

نتایج یک نظر سنجی مشترک انجام شده توسط روزنامه آمریکایی واشنگتن پست و شبکه خبری ای بی سی نیز حکایت از آن دارد که بیشتر آمریکایی‌ها بر این باورند که ادامه نبرد در افغانستان بی فایده است و اغلب پرسش شوندگان حواستار آن شده‌اند که تعداد سربازان آمریکایی اعزامی به خاک افغانستان کاهش یابد.

بر همین اساس، 51 درصد از پرسش شوندگان جنگ افغانستان را بی فایده توصیف کرده‌اند که بر این مبنا می‌توان گفت که 6 درصد بر تعداد مخالفان آمریکایی جنگ در افغانستان طی ماه اخیر افزوده شده است.

45 درصد از مشارکت کنندگان در این نظر سنجی نیز خواستار کاهش میزان نیرو‌های آمریکایی در افغانستان شده‌اند که نشانگر افزایش 16 درصدی مخالفت‌ها با ازدیاد نیرو‌های آمریکایی در افغانستان نسبت به ماه ژانویه سال جاری است.