دو سریال «تانک‌خورها» و «هشت پا» در کنداکتور پخش تلویزیون قرار گرفتند.

به گزارش همشهری آنلاین، سریال‌های تانک‌خورها و هشت پا به زودی و بعد از پایان سریال‌های طوبی و غریبه روی آنتن خواهند رفت. تانک‌خورها سریالی در باره جنگ ایران و عراق است که به مناسبت هفته دفاع مقدس پخش می‌شود و هشت پا هم در باره جوانی فقیر است که به تازگی دریافته پدرش یک ثروت افسانه ای دارد.

تانک خورها

تانک خورها ساخته پرویز شیخ طادی است و تهیه کنندگی آن هم بر عهده ایرج محمدی بوده است. این سریال در باره افراد گمنام جنگ است و به اتفاقات کمتر شنیده شده از جنگ می‌پردازد. در تانک‌خورها چند داستان در کنار هم روایت می‌شوند و ایرج محمدی در گفت‌وگویی مضمون اصلی آن را خط پیشرفت و تولید در برهه‌ای از جنگ در سال ۱۳۵۹ و ۱۳۶۰ عنوان کرده و گفته: «در آن زمان بچه‌های رزمنده از نظر تجهیزات دفاعی در کمبود به سر می‌بردند. کلیت داستان بر مبنای این است که جوانان آن موقع با چه ابتکارات و چه ابداعاتی می‌توانستند از کیان کشور دفاع کنند. این توانایی در بخش زرهی به وجود آمد و به این موضوع کمتر پرداخته شده است. شروع داستان ما از جوانانی است که وارد دفاع مقدس می‌شوند».

این سریال که آرش مجیدی، سروش جمشیدی، بهراد خرازی، علیرضا استادی، احمد نجفی و ثریا قاسمی ‌بازیگران آن هستند، کمدی نیست و تصویربرداری آن یازده ماه زمان برده است. محمدی که تهیه‌کننده سریال‌های خانه به دوش، بزنگاه، نرگس، متهم گریخت، زن بابا و دردسرهای عظیم هم هست، گفته است: «برای جذاب‌تر شدن کار از ژانرهای مختلف خانوادگی و دفاع مقدس استفاده کردیم و این سریال یک مولتی ژانر است. چون دو سه ژانر را با هم ترکیب کردیم. نقطه اتصال این ژانرها خط پیشرفت و ابتکار و ابداع رزمندگان در شهر و میدان رزم است. در این سریال از زاویه دید شخصیت اول شروع کردیم و به زاویه دید دانای کل رسیدیم. رگه‌هایی از طنز داخل سریال وجود دارد. یکی دو نفر از شخصیت‌های ما حالت طنز دارند که فضا را دلچسب و شیرین می‌کنند. در این سریال درام‌های خانوادگی وجود دارد و جنگ دارا و ندار در دفاع مقدس را به تصویر می‌کشد.»

در بعضی رسانه‌ها تانک خورها ماجرای گردان ۷۷ خراسان عنوان شده، اما محمدی این را رد کرده و گفته این سریال نه در باره شخصیت خاصی است و نه گردان و گروهان ویژه ای. این سریال پس از غریبه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه سه پخش خواهد شد.

هشت پا

هشت پا هم سریال دیگری است که به زودی و پس از پخش سریال طوبی روی آنتن می‌رود. کارگردان این مجموعه احمد معظمی‌ است که سال گذشته هم سریال بازپرس با بازی مهدی فخیم زاده، ‌ محسن قصابیان، پوراندخت مهیمن و فریبا کوثری با کارگردانی او پخش شد. هشت پا داستان کارگاهی است در حین تجسس در قتل مردی ثروتمند به متهم اصلی پرونده، سعید، می‌رسد و تلاش می‌کند این پرونده پیچیده را حل کند. سعید چنگیزیان که به تازگی او را در سریال زخم کاری دیده ایم، نقش این کارآگاه را بازی می‌کند و محمدرضا اکبری، مینا وحید، افسانه چهره‌آزاد، احمد نجفی، کمند امیرسلیمانی، سپند امیرسلیمانی و ایوب آقاخانی بازیگران دیگر این سریال هستند.

هشت پا در بیست قسمت محصول مشترک سیمافیلم و ناجی هنر است و توسط موسسه فرهنگی هنری وصف صبا تولید شده است.

منبع: همشهری آنلاین