همزمان با آغاز بارندگی‌های پاییزی نخستین اتوبوس برقی ایرانی در خط ۷ اتوبوس‌های تندروی تهران به کار گرفته شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، مدیریت شهری با این اقدام از حداکثر توان خود برای کمک به تردد شهروندان استفاده کرده است. این اتوبوس که محصول مشترک شرکت عقاب و مپناست، با عنوان تجاری «زیما» در مسیر پایان پارک‌وی - پایانه معین فاصله جنوب به شمال و شمال به جنوب خیابان ولیعصر را می‌پیماید. در جریان تردد این اتوبوس، ۲ نماینده در شرکت سازنده و اتوبوسرانی، راننده آموزش دیده اتوبوس را همراهی می‌کنند.

شرکت اتوبوسرانی این اتوبوس را همراه با سایر اتوبوس‌های فیدر در پرترددترین خط اتوبوسرانی تهران به کار گرفته تا از تمام امکانات شهر برای تردد آسان‌تر شهروندان استفاده کند.

کارشناس شرکت سازنده این اتوبوس به خبرنگار همشهری که با وی در مسیر پارک‌وی تا راه‌آهن همراه شده بود گفت:‌ میزان شارژ این اتوبوس با مدل شارژر DC، سه ساعت به طول می‌انجامد و برای یک روز تردد این میزان کافیست. البته طبق آنچه شرکت مپنا اعلام کرده، ۲۲۰ تا ۳۰۰کیلومتر بسته به حجم ترافیک، سرعت، ‌ میزان استفاده از کولر و شیب مسیر، این مسافت می‌تواند تغییر کند.

مسیر رفت و برگشت این اتوبوس جمعا نزدیک ۲ساعت به طول می‌انجامد و پشت و جلوی این وسیله نقلیه تمام برقی آبی رنگ، با تابلوی «اجرای طرح آزمایشی اتوبوس برقی در شهر تهران» پوشیده شده است.

منبع: همشهری آنلاین