کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: محور مقاومت نوعاً توانمندی بالایی برای بازدارندگی دارد ولی اگر شرایط اقتضا کند ایران ورود پیدا خواهد کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل و گفت‌وگو با مهر در رابطه با جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در لبنان، بیان کرد: با توجه به عملیات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم جنوب لبنان و حومه بیروت نقض آشکار قوانین بین‌الملل، طبیعتاً رژیم صهیونیستی از همه خطوط قرمز عبور کرده و این حمله در واقع با هدف گسترش دامنه جنگ از غزه به خارج از اراضی اشغالی صورت گرفته است.

وی افزود: اینکه رژیم صهیونیستی نتوانسته در مدت یکسال که از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد، عملیات میدانی را به نفع خود تغییر دهد. حالا فاز جدیدی را در ترور شخصیت‌های مهم حزب الله و بمباران وحشیانه لبنان آغاز کرده تا بتواند یک دستاورد نظامی داشته باشد.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل همچنین بیان کرد: در طرف مقابل یعنی محور مقاومت با آمادگی و انسجام کامل پاسخ‌های لازم را مقابل این وحشی‌گری‌ها داده است و در طول ۴۸ ساعت گذشته و بعد از بمباران‌های جنوب لبنان و حومه بیروت، سه محور علیه رژیم صهیونیستی آغاز به کار کرده است.

هانی‌زاده ادامه داد: یک محور حزب‌الله لبنان است که با موشک‌های بُرد بلند و تاثیرگذار، مراکز نظامی حساس رژیم صهیونیستی را در حیفا و جولان اشغالی هدف قرار داد. انصارالله یمن در واقع با موشک‌های بالستیکی خود شمال و شرق تلاویو را هدف قرار داد. الحشد شعبی هم به بخش‌هایی از اراضی اشغالی موشک و پهپاد پرتاب کرد.

وی گفت: جنگ وارد مرحله حساس و تعیین کننده‌ای شده و تاکنون محور مقاومت درخواستی برای ورود ایران به این جنگ نداشته، محور مقاومت نوعاً توانمندی بالایی برای بازدارندگی دارد ولی اگر شرایط اقتضا کند ایران ورود پیدا خواهد کرد؛ هرچند که اگر این ورود مستقیم نباشد، ایران مدیریت جنگ را بر عهده خواهد گرفت.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل، گفت: به نظر می‌رسد جنگ مراحل حساسی را پشت سر می‌گذارد و هدف نتانیاهو از گسترش جنگ و باز کردن پای قدرت‌های فرامنطقه به یک جنگ شتاب زده است. روزهای آینده مهم و سخت خواهند بود. این رژیم بخواهد علیه ایران عمل کند، طبیعتاً ایران پاسخ کوبنده خواهد داد و در حال حاضر محور مقاومت توانمندی بالایی برای پاسخ دادن به جنایات رژیم صهیونیستی دارد.

منبع: مهر