تازه‌ترین جنایت رژیم‌صهیونیستی در لبنان، که منجر به شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان شد، موج تازه‌ای از خشم و انزجار از این رژیم غاصب را در سراسر سرزمین‌های اسلامی به‌دنبال داشته‌ و ضرورت وحدت مسلمانان به‌منظور متوقف کردن ماشین کشتار صهیونیست‌ها را دوچندان کرده‌است.

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: تایید خبر شهادت سیدحسن نصرالله ازسوی حزب‌الله لبنان، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی داشت؛ جنایتی که با چراغ سبز دولت‌های غربی، از جمله آمریکا و سکوت مجامع‌ بین‌المللی برگ سیاه دیگری را در کارنامه مدعیان حقوق‌بشر به ثبت رساند.

ازسوی دیگر انتشار خبر شهادت سیدحسن نصرالله با موجی از اندوه و انزجار هموطنان در نقاط مختلف کشور همراه شد و مردم با حضور در تجمع‌های خودجوش، از جمله در تهران، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم‌صهیونیستی در غزه و لبنان، خواستار وحدت دولت‌های اسلامی برای مقابله موثر با ددمنشی‌های رژیم اشغالگر قدس شدند.

شهادت یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های جبهه مقاومت در شرایطی است که همان‌گونه که رهبرمعظم‌انقلاب در پیام تسلیت به‌مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله تاکید کردند، راه و مکتب «سید مقاومت» ادامه خواهد یافت.

«مجاهد کبیر»، «پرچمدار مقاومت در منطقه»، «عالم بافضیلت دینی»، «رهبر مدبر سیاسی»، «شخصیتی باعظمت»، «سید مقاومت» و «نصرالله بزرگ» از تعابیری بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره شهید سیدحسن نصرالله بیان کردند. این درحالی است که رهبرمعظم‌انقلاب طی سال‌های اخیر به دفعات و به‌مناسبت‌های گوناگون از نقش سیدحسن نصرالله و حزب‌الله لبنان در مقابله با رژیم‌صهیونیستی تجلیل کرده‌اند که در ادامه بخشی از آنها را می‌خوانید.

۷ خردادماه ۱۴۰۳

پیام تسلیت به سید حسن نصرالله در پی درگذشت مادر گرامی‌ ایشان

حضور مبارک مجاهد بزرگ، جناب حجة‌الاسلام‌والمسلمین حاج سید حسن نصرالله، رهبر مقاومت لبنان دامت برکاتُه... در کرامت آن مرحومه همین بس که سید نستوه مقاومت، برخاسته از دامن پاک اوست. رضوان و رحمت خدا بر او و سلام و برکات الهی بر شما و یاران مبارزتان در جبهه‌ بزرگ مقاومت.

۲ خردادماه ۱۴۰۳

دیدار رئیس مجلس لبنان با رهبرمعظم انقلاب

اعلام عزای عمومی در لبنان (به مناسبت شهادت شهید رئیسی) نشانگر کمال همراهی دو کشور است و ما نسبتِ خودمان با برادران لبنانی و جناب آقای سید حسن نصرالله را نسبت خویشاوندی و برادری می‌دانیم.

۹ مردادماه ۱۴۰۳

دیدار شیخ نعیم قاسم، قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان با رهبرمعظم انقلاب

سلام من را به آقای سید حسن نصرالله برسانید و بگویید من همواره برای ایشان و همه فرماندهان و رزمندگان مقاومت لبنان دعا می‌کنم.

۱۲ تیرماه ۱۳۹۵

بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان

اینکه می‌بینید فلان مدعی روشنفکری مثلاً فرض بفرمایید در مورد حزب‌اللهِ لبنان یا سیّدحسن‌نصرالله... ابراز شبهه می‌کند، این براثر نشناختن محیط است... خوشبینانه‌اش این است که نمی‌داند در منطقه چه خبر است، نمی‌داند سیدحسن‌ نصرالله یعنی چه، حزب‌الله یعنی چه، ارتباطش با ایران چه تأثیراتی در سرنوشت کشور و سرنوشت انقلاب دارد.

۲۳ آبان‌ماه ۱۳۸۵

دیدار رئیس مجلس لبنان و هیأتی از حزب‌الله لبنان و جنبش امل با رهبرمعظم انقلاب

چهره‌ سید حسن نصرالله در دنیای اسلام، یک چهره‌ استثنایی است. آن‌چه زمینه‌ساز این پیروزی بزرگ (جنگ سی‌وسه روزه) شد، اتحاد و همدلی برادران حزب‌الله و امل بود و باید این وحدت و یگانگی مستحکم‌تر از گذشته ادامه یابد.

۲۶ مردادماه ۱۳۸۵

پیام تبریک به سیدحسن نصرالله به مناسبت پیروزی مقاومت اسلامی در جنگ ۳۳ روزه

آنچه شما با جهاد و مقاومت بی‌نظیر خود به امت اسلامی هدیه کرده‌اید از حد توصیف اینجانب بالاتر است. جهاد دلاورانه و مظلومانه‌ شما که نصرت الهی را به شما ارزانی داشت، ‌ بار دیگر ثابت کرد سلاح‌های مدرن و مرگ‌بار در برابر ایمان و صبر و اخلاص، ‌ ناکارآمد است و ملتی که ایمان و جهاد دارد، مغلوب سیطره‌ قدرت‌های ستمگر نمی‌شود.

۱۰ مرداد ۱۳۸۵

پیام درپی جنایات رژیم‌صهیونیستی در فاجعه قانای لبنان

امروز حزب الله خط مقدم دفاع از امت اسلامی و همه ملت‌های این منطقه است... سلام بر ملت لبنان، سلام بر حزب‌الله پیروز و سلام بر رهبر دلاور و مومن عربی، سید حسن نصرالله.

۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۰

بیانات در دیدار جوانان و فرهنگیان در مصلّای رشت‌

در تظاهراتی که در نوار غزه و ساحل غربی رود اردن - که منطقه فلسطینی نشین است - راه می‌افتد، عکس رهبر حزب‌الله لبنان - سید حسن نصرالله - را سر دست بلند می‌کنند و راه می‌برند. آنها پرچم حزب‌الله لبنان را روی گنبد مسجدالاقصی نصب کردند. بنابراین او شد الگوی جوان فلسطینی.

۱۴ تیرماه ۱۳۷۹

دیدار دبیرکل‌ حزب‌الله‌ لبنان‌ با رهبرمعظم انقلاب

پدیده‌ حزب‌ الله‌ لبنان‌ در منطقه‌ و در نزدیکی‌ دولت‌ غاصب‌ صهیونیستی‌ یک‌ صنع‌ الهی‌ است‌ که‌ توانست‌ دشمنی‌ را که‌ سالها شکست‌ناپذیری‌ او تبلیغ‌ و القاء شده‌ بود، به‌ زانو درآورد و او را مجبور به‌ فرار کند.

۳ آذرماه ۱۳۷۷

دیدار دبیرکل حزب‌الله لبنان با رهبرمعظم انقلاب

وجود شما در لبنان، در آن نقطه حساس، نعمت بسیار بزرگی برای اسلام و امت اسلامی است و امیدواریم خدای متعال به شماها توفیق بدهد و به آنچه که رضای او در آن است، کمک و هدایت کند.

۲۳ شهریورماه ۱۳۷۶

پیام تسلیت به سید حسن نصرالله درپی شهادت فرزند وی

این آزمایش بزرگ دیگری است که شما در راه خدا آن را با سرافرازی می‌گذرانید و فهرست آزمایش‌های دیگری را که در دوران پر رنج و پراجرِ جهاد و مقاومت، صبورانه طی کرده‌اید با آن زینت می‌بخشید. رژیم غاصب و متجاوز و ددمنش صهیونیستی از جنایت‌های خود که به شهادت بهترین جوانان لبنان و فلسطین، می‌انجامد هیچ بهره‌ئی نخواهد برد و خون هادی شهید و دیگر فرزندان شهید اسلام در لبنان، آتش مقاومت در برابر رژیم اشغالگر فلسطین و لبنان را مشتعل‌تر خواهد ساخت.

۳۱ فروردین‌ماه ۱۳۷۵

پیام به سیدحسن نصراللَّه درپی حوادث خونین در لبنان به دست جنایتکاران صهیونیست

نیروهای فداکار حزب الله در این حادثه‌ بزرگ مانند همیشه در موضع سربازان جان بر کف و مدافع از کشور و ملت لبنان، حماسه آفریدند و خدا را از خود خشنود کردند.

۴ خردادماه ۱۳۷۱

پیام به دبیرکل حزب‌الله لبنان

راه شما، راه خدا و راه اولیاء خداست و با صبر و تداوم و نهراسیدن از دشمن خدا، نصرت الهی را درپی خواهد داشت و شما در دوران ده ساله اخیر در لبنان بارها این را تجربه کرده و تحقق وعده الهی: ولینصر والله من ینصره را به چشم دیده‌اید. گوارا باد بر شما صواب مجاهدان فی سبیل الله.

۱۳ اسفندماه ۱۳۷۰

بیانات در دیدار اعضای کادر مرکزی حزب‌اللّه لبنان‌

این مسئولیت، امروز بر دوش شما برادر عزیز ما - آقای سیدحسن نصراللَّه (به‌عنوان سومین دبیرکل جنبش انقلابی حزب‌اللَّه لبنان) - است. ما شما را همیشه از صمیم قلب دوست می‌داشتیم و شایسته می‌دانستیم. خدا را بر این انتخابِ خوب شکر می‌کنیم و برادرانه عرض می‌کنیم که بار مسئولیت خیلی سنگین است.

منبع: روزنامه همشهری