همزمان با دویست و شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، یک فوریت افزایش سرمایه بانک شهر با حداکثر آراء موافق اعضا به تصویب رسید.

همشهری آنلاین- لطف اله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در دویست و شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی یک فوریت افزایش سرمایه بانک شهر گفت: سهامداران افزایش سرمایه را در سال گذشته پیگیری می کردند و ما نیز سال گذشته مجوزی دریافت کرده بودیم که مبلغی بر اساس آن به حساب بانک شهر واریز شد و قرار بر این بود که بانک شهر به بانک مرکزی افزایش سرمایه را اعلام کند اما بانک مرکزی رقم نقد را افزایش داد و ما ناچاریم که رقم بیشتری را واریز کنیم که واریز این مبلغ به مجوز شورا نیاز دارد.

وی افزود: ۱۷ هزار میلیارد تومان از بدهی به بانک شهر تسویه شده و امسال هم ۲۰ هزار میلیارد تومان از بدهی های ما به این بانک تسویه خواهد شد.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مهمترین وظیفه ما نظارت بر حفظ سرمایه های شهر است، خاطرنشان کرد: بنده هیچ اطلاعی از وضعیت سرمایه شهرداری در بانک شهر و تعاملات بین شهرداری و بانک شهر ندارم.

وی اضافه کرد: هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای افزایش سرمایه به حساب بانک شهر واریز شده اما امروز آمدند که از ما مجوز بگیرند. بانک مرکزی مدتها است افزایش سرمایه را به بانک شهر اعلام کرده و کلانشهرها نیز این رقم را مصوب کرده و سپس واریز کرده اند اما شهرداری پس از واریز، یک فوریت به شورا آورده است.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورا با بیان اینکه عملکرد بانک شهر شفاف است و در بورس می توان عملکرد را بررسی کرد، یادآور شد: حتی روزهایی که بازار منفی است صف خرید در سهام بانک شهر را شاهد هستیم که نشان دهنده عملکرد مثبت بانک در این عرصه است.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا گفت: ما به عنوان سهام دار اصلی بانک شهر باید از جزئیات اقدامات باخبر شویم و چون افزایش سرمایه درخواست یک طرفه شهرداری نیست باید مدیرعامل بانک نیز در این جلسه حضور پیدا می کرد تا اعضای شورا از فعالیت ها مطلع شوند و بتوانند تصمیمات لازم را بگیرند. ما به سبب اعتماد به مدیران ارشد رأی می دهیم اما باید از مدیران بانک به شورا دعوت شود.

گفتنی است یک فوریت افزایش سرمایه بانک شهر نیز با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید.

منبع: همشهری آنلاین