سید مقاومت از زمان آغاز رهبری بر جنش حزب‌الله لبنان، همواره به سخنرانی‌های شورانگیز و جریان‌ساز شناخته می‌شد. او در یکی از سخنرانی‌هایش گفته بود: «ما به هیچ جا مهاجرت نمی‌کنیم. ما همین‌جا خواهیم ماند، سربلند زندگی می‌کنیم، اگر جنگی به ما تحمیل شود همین‌جا می‌جنگیم، شهید می‌شویم و دفن می‌شویم.

همشهری آنلاین- گروه فرهنگ شهر: سید مقاومت از زمان آغاز رهبری بر جنش حزب‌الله لبنان، همواره به سخنرانی‌های شورانگیز و جریان‌ساز شناخته می‌شد. او چندین دهه، در افکار عمومی جهان، به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های سیاسی در خاورمیانه مطرح و سخنرانی‌هایش مورد توجه ویژه رسانه‌ها، تحلیل‌گران سیاسی و عموم ملت‌های منطقه بود. نصرالله با بیان مستحکم و مواضع قاطع خود، همیشه نقش مهمی در شکل‌دهی به افکار ملت‌های منطقه‌ داشت و در پس هر تحول مهمی، چشم‌ها به دهان او دوخته می‌شد.

قدرت کلام و کاریزمای شخصیتی نصرالله چنان بود که تأثیر سخنرانی‌های او فراتر از مرزهای لبنان رفته بود و موضع‌گیری‌هایش همیشه در محافل غربی و بین‌المللی نیز مورد تحلیل و مداقه قرار می‌گرفت. او با کلام خود مسیر تحولات را تغییر می‌داد و معادلات پیچیده سیاسی را دگرگون می‌ساخت. سخنرانی‌هایش صرفا متشکل از واژگان و کلمات مهیج و برانگیزاننده نبود. جملات او نقشه راهی بود برای آینده لبنان و منطقه که مثل پرچمی در میدان نبرد برافراشته می‌شد. در میانه نبردهای سرنوشت‌ساز، سخنان امیدبخش سیدحسن، بارقه‌های امید را در دل رزمندگان مقاومت زنده نگاه می‌داشت و البته هر تهدید و عتاب او، لرزه بر اندام دشمن سفاک صهیونیستی می‌انداخت. آنچه در ادامه خواهد آمد، مروری بر مهم‌ترین سخنرانی‌های رهبر فقید جنبش حزب‌الله‌ لبنان در سال‌های اخیر است.

۲۹ شهریور ۱۴۰۳

موضوع : انفجار پیجرها در لبنان

اتفاقی که دو روز پیش افتاد این بود که هزاران پیجر هدف قرار گرفته و منفجر شدند و دشمن از تمام خطوط قرمز عبور کرد و به هیچ چیز نه انسانی و نه اخلاقی اهمیت نداد. این انفجارها روی بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، بازارها، مغازه‌ها، اتومبیل‌ها و خانه‌ها تأثیر گذاشت که زنان و کودکان زیادی در آن‌ها حضور داشتند.دشمن با یک ابزار غیرنظامی نه‌تنها نیروهای حزب‌الله بلکه مردم عادی را نیز هدف قرار داد. بسیاری از مردم غیرنظامی و بیمارستان‌ها از پیجر استفاده می‌کردند. کشتار سه‌شنبه و چهارشنبه یک جنایت جنگی است و اعلام جنگ علیه لبنان است. رژیم به دنبال به شهادت رساندن هزاران نفر در لبنان بوده است و این جنایت نیز در کارنامه سیاه آن‌ها ثبت شد.

۵ شهریور ۱۴۰۳

موضوع: بعد از شهادت فواد شکر از فرماندهان ارشد حزب الله

جامعه‌ی رژیم اسرائیل که این چند روز شاد بودند، بی‌شک الآن هم شاد و مغرورند که در عرض چند ساعت سید محسن را در ضاحیه و شهید هنیه را در تهران کشتیم و چند روز پیش الحدیده‌ی یمن بمباران کردیم. این‌ها متوجه نیستند چه چیزی در انتظارشان است. بخندید و اندکی شاد باشید چون بعدا بسیار باید بگریید. زیرا شما نمی‌دانید که چه خطوط قرمزی را گذرانده‌اید و چه نوع تجاوزی را به انجام رسانده‌اید و به کجا رسیده‌اید و رفته‌اید. بنابراین بله، (به خاطر اینکه دشمن و دوستان بدانند) ما در همه‌ی جبهه‌های پشتیبانی اکنون وارد مرحله‌ی تازه‌ای شده‌ایم که با مرحله‌ی قبلی متفاوت است.

۲۷ تیر ۱۴۰۳

عاشورای حسینی

به کسانی که از ما می‌خواهند دست از حمایت از مظلومان غزه برداریم و ما را تهدید به جنگی وحشتناک می‌کنند، همان چیزی را می‌گوییم که امام حسین علیه‌السلام فرمود «ألا إنّ الدعی ابن الدعی قد رکز بین اثنتین بین السلّة والذلة، وهیهات منا الذلّة».ما از همه مردم منطقه خود که از طریق اشغال، کشتار، تجاوز و تهدید مورد حمله رژیم اشغالگر قرار گرفته‌اند، حمایت می‌کنیم. سه کشور عربی هستند که همچنان مستقیماً از اشغال، تجاوز و تروریسم اسرائیل رنج می‌برند و آنها فلسطین، لبنان و سوریه هستند. امت ۲ میلیاردی مسلمان در نتیجه جنایات دشمن علیه غزه و اشغال مسجد الاقصی مورد اهانت قرار می‌گیرند.ما اینجا هستیم تا به فلسطین، نوار مظلوم غزه، کرانه باختری و به مردم لبنان در نبرد یاری دهیم؛ نبرد طوفان الاقصی نبرد تمام امت است.

۴ خرداد ۱۴۰۳

بعد از شهادت آیت الله رئیسی

حادثه سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور رئیسی در ایران و خارج از این کشور بسیار دردناک و بسیار ناراحت کننده بود و این حادثه ما را به گریه انداخت. باید به شهیدرئیسی در تمام سمت‌هایی که مسئولیت را بر عهده گرفت به عنوان الگو نگاه کنیم.زمانی که شهید رئیسی تولیت حرم رضوی را بر عهده گرفت، تحول بزرگی در مدیریت و توسعه حرم و خدمات گسترده ایجاد کرد که خدمات آن به نفع محرومان و مستمندان بود.

او خادم کشورش بود و هیچ تعطیلی نداشت و مطیع رهبرش بود.او در قوه قضائیه نیز تغییراتی اساسی ایجاد کرد، بروکراسی را حذف و بسیاری از پرونده‌ها را در این نهاد حل وفصل کرد. شهیدرئیسی در مسند ریاست جمهوری هم همواره به استان‌ها و مناطق محروم سفر می‌کرد و به کمک سیل‌زدگان شتافت.

۱۷ فروردین ۱۴۰۳

حمله به کنسولگری ایران در دمشق

واجب است در این روز یاد کنیم از شهدایی که طی روزهای اخیر در تجاوز دشمن صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق به شهادت رسیدند از جمله فرماندهان بزرگ شهیدی که برای ما و در مسیر مقاومت ارزش تاریخی دارند. شهادت این عزیزان به ویژه سردار شهید محمدرضا زاهدی به خاطر لطف بزرگی که طی سال‌های طولانی به مقاومت لبنان داشته است، برای ما موضوع بزرگی است. تجاوز دشمن اشغالگر به کنسولگری ایران در دمشق حادثه‌ای است که قبل و بعد آن بحث مفصلی دارد.حاج زاهدی در مجموع ۱۳ سال از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲، ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ و ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ را در لبنان با ما سپری کرد، او فرمانده قابل اعتمادی بود. ایران از حقی مشروع و طبیعی برای تلافی تجاوز رژیم صهیونیستی و حمله این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق برخوردار است.

۲۳ مرداد ۱۳۹۳ 

در مراسم هشتمین سالگرد پیروزی حزب الله در جنگ ۳۳ روزه

ما به هیچ جا مهاجرت نمی‌کنیم. هیچ تابعیت دیگری نداریم. به هیچ وجه این خاک را ترک نمی‌کنیم. ما همین‌جا خواهیم ماند، خواهیم ایستاد، سربلند، زندگی می‌کنیم، اگر جنگی به ما تحمیل شود همین‌جا می‌جنگیم، شهید می‌شویم و دفن خواهیم شد. این انتخاب ماست. دیگر لبنانیانی که انتخابشان این است ما حاضریم از همه‌ گذشته، اختلافات و مسائل بینمان چشم‌پوشی کنیم. چون امروز کشور، اجزای ملت، حکومت و وجود همه‌مان در خطر است باید این مسئولیت را بر عهده بگیریم. فرار نکنیم. کسی چمدانش را نبندد و نگوید من می‌خواهم بروم. همین‌جا بمانیم، می‌مانیم، کشور نیز می‌ماند و مسیر منطقه را تغییر خواهیم داد. مسیر منطقه را عوض خواهیم کرد.

***

۲۲ دی ۱۳۹۸ 

درباره شهادت سردار قاسم سلیمانی

به جای این‌که ما نزدش برویم او همیشه نزد ما می‌آمد. وقتی حاج قاسم مسئولیت نیروی قدس را بر عهده گرفت دیگر ما نیاز نداشتیم برای درخواست پشتیبانی یا کمک یا تشریح وضعیت، شرایط یا سختی‌ها هیئت به ایران اعزام کنیم. او مدام و زود به زود می‌آمد و می‌رفت و همه‌ی دردها، رنج‌ها، کاستی‌ها، خواسته‌ها، نیازهای ما را بر دوش می‌گرفت و در جمهوری اسلامی آن‌ها را پی‌گیری و برای ما تأمینشان می‌کرد و در کنار ما می‌اندیشید و ما را تقویت می‌کرد. این را کسی در لبنان نه حس کرد و نه در گذشته درباره‌اش صحبت کرده است. آغاز این آشنایی سال ۱۹۹۸ بود. یکی از علت‌های اصلی این تحول کمی و کیفی در عملیات‌های مقاومت که به پیروزی سال ۲۰۰۰ منجر شد، مطالبه، پی‌گیری و پشتیبانی حاج قاسم سلیمانی بود. به همین علت او کاملا در آزادسازی لبنان در ۲۵ مه ۲۰۰۰ شریک بود.

۱۰ مرداد ۱۴۰۲

هتک حرمت قرآن در سوئد

بار دیگر جنایتکار نفرین شده در سوئد قرآن کریم را تحت حمایت پلیس سوزاند. یک جاسوس موساد وجود دارد که با حمایت پلیس سوئد با هتک حرمت مقدسات اسلامی به دو میلیارد مسلمان در جهان توهین می‌کند.

دیگر معنایی ندارد که جوانان مسلمان منتظر باشند تا دولت‌ها و سازمان‌ها مسئولیت‌های خود را بر عهده بگیرند و کسانی را که به شدت از قرآن سوء‌استفاده می‌کنند، مجازات کنند.که در برخی از کشورها اگر به شاه یا شاهزاده یا همسر شاه و شاهزاده یا خانواده‌ آنها اهانت می‌شد، همه مردم جهان بلند می‌شد و ساکت نمی‌نشست و روابط به طور کامل قطع می‌شد. جامعه جهانی خائن و دروغگوست و آنچه از جامعه ما حمایت می‌کند مقاومت است؛ عهد خود را با مقاومت که محاصره و تهدید آن را نمی ترساند، تجدید می‌کنیم.

۲۴ بهمن ۱۳۸۶

بعد از شهادت عماد مغنیه

امروز برادر فرمانده، حاج عماد مغنیه را کشتند و خیال می‌کنند با کشتن وی مقاومت فرو خواهد پاشید. برادران و خواهران، وی را در سیاق جنگ ۳۳ روزه کشتند که همچنان ادامه دارد و تا این لحظه هیچ‌گونه آتش‌بسی نداشته و به لحاظ سیاسی، رسانه‌ای، مادی و امنیتی از سوی همان کشورهای حامی آن جنگ، تداوم دارد. وی در سیاق آن جنگ کشته شد اما این‌ها کاملا در حال اشتباه‌اند. همان‌گونه که با کشتن شیخ راغب مرتکب اشتباه شدند و همان‌گونه که با کشتن سید عباس اشتباه کردند. بنا بر جنگ جولای ۲۰۰۶ که پیوند عمیقی با عماد مغنیه داشت و به پشتوانه‌ی خون عماد مغنیه که در فوریه‌ی ۲۰۰۸ به زمین ریخت، جهان بداند و بنده مسئولیت این حرف را بر عهده می‌گیرم که: باید نگارش مرحله‌ی سقوط حکومت اسرائیل را آغاز کنیم.

منبع: همشهری آنلاین