شهردار منطقه ۱۱ تهران از اجرای عملیات مرمت کفپوش کوچه لولاگر و اجرای اقدامات عمرانی در این کوی قرینه تهران خبر داد.

همشهری آنلاین: سید محمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ اعلام کرد: خیابان حافظ یکی از مهم‌ترین و در عین حال شلوغ‌ترین خیابان‌های تهران است. این خیابان تاریخچه‌ی بسیار غنی دارد اما در این میان کوچه‌ی با ظاهری قرینه به حیات خود به روال گذشته ادامه می‌دهد و کوچه لولاگر که در خیابان حافظ قرار دارد، برعکس دیگر خیابان‌های تاریخی و قدیمی تهران، هنوز شکل تاریخی خود را حفظ کرده است اما با این حال با توجه به تردد زیاد توریست ها و تهران گردان در این کوچه، شهرداری منطقه۱۱ تهران اقدام به برخی عملیات های عمرانی در راستای بهبود نگهداشت این کوچه تاریخی نمود.

سید محمد موسوی تصریح کرد: کارشناسان فنی و عمرانی ضمن بازدید از کوچه لولاگر؛ برخی نواقص تردد در کوی و معضلات شهری را شناسایی کردند.

او افزود: قبل از آغاز عملیات مرمت کفپوش این کوی با همکاری شرکت های خدمات رسان؛ اتصالات لازم به اگوی شهری انجام شد و کفپوش های ۲۰ در ۲۰ به عنوان کفپوش تردد کوی اجرا شد. همچنین نیم جوی بتنی در کوچه لولاگر با هدف کنترل آب های سطحی بخصوص در فصل بارندگی اجرا شد. علاوه بر مرمت کفپوش در برخی نقاط سنگ های کیوب هم استفاده شد و توجه به بافت تاریخی کوچه لولاگر به عنوان تنها کوچه قرینه تهران لحاظ شد و در مساحت بیش از ۵۰۰ متر مربع از کوی مورد مرمت ک اقدامات عمرانی قرار گرفت.

منبع: همشهری آنلاین