طی سال های گذشته چندین اثر موسیقی در باره سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان ‌و محور مقاومت ساخته و منتشر شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، هنرمندان در طول سال‌های گذشته واکنش های موسیقایی به محور مقاومت و سید حسن نصرالله داشته اند. در این مدت آنها ترانه ها و سرودهایی خوانده‌اند که از تلویزیون و همینطور در فضای مجازی نشر داده شده است. با شهادت رهبر حزب الله لبنان نگاهی داریم به چند اثر موسیقی در این حوزه:

یک نماهنگ با همکاری یک گروه لبنانی

یکی از کارهایی که در باره امام حسین (ع) و همینطور سید حسن نصرالله در سال های گذشته منتشر شده، قطعه ای است که توسط محسن توسلی خواننده موسیقی پاپ خوانده شده است. او که در سال های گذشته آثار متعددی در باره محور مقاومت منتشر کرده، با همراهی یک گروه لبنانی نماهنگی را در باره امام حسین (ع) و شهید سید حسن نصرالله کار کرده که البته با همراهی لبنایی «فرقه الرضوان» آماده شده است.

شعر این قطعه را حسام محولاتی گفته و تنظیم آن با امید رهبران بوده است. محسن توسلی مجموعه موسیقایی را هم با موضوع جبهه مقاومت منتشر کرده که در فواصل زمانی مختلف منتشر شده اند.

باشگاه ترانه و موسیقی راه؛ نماهنگ «یا نصرالله»

شهریور ماه سال ۱۳۹۵ و همزمان با سالروز تولد سیدحسن نصرالله باشگاه ترانه و موسیقی «راه» وابسته به واحد موسیقی «دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی» نماهنگ «یا نصرالله» با صدای علی العطار را منتشر کرد. خواننده این اثر علی العطار بود که اولین بار در فضای مجازی منتشر شد. جواد نصرالله ترانه سرا، زیاد بطرس آهنگساز و تنظیم و علی العطار خواننده در ساخت این اثر همکاری کرده اند.

ابوذر روحی و «نحن المنتقمون»

نهم اردیبهشت امسال قطعه «نحن المنتقمون» با آهنگسازی احسان جوادی و خوانندگی ابوذر روحی توسط مرکز هنری رسانه‌ای نهضت منتشر شد که مرتضی باغبانی شاعر و احسان جوادی آهنگساز آن بودند. این اثر و نماهنگ آن به دو زبان فارسی و عربی است و در آن به جبهه مقاونت در لبنان، عراق، یمن و فلسطین پرداخته شده است. ابوذر روحی در باره این اثر به خبرگزاری مهر گفته بود: «البته پیش از این قرار بود ما درباره «عملیات وعده صادق» نماهنگی را تولید کنیم اما چون می‌خواستیم تمام تلاش و رشادت رزمندگان جبهه مقاومت در دنیا پیش روی مخاطبان قرار گیرد، فضای گسترده‌تری را طراح کردیم. در این چارچوب قسمت اول نماهنگ درباره مظلومیت مردم غزه، قسمت دوم درباره جبهه مقاومت و قسمت سوم در راستای قدردانی از شهدای جبهه مقاومت است.»

ما باز می‌گردیم

شنبه هفتم مهر و همزمان با شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان وزارت ارشاد و بنیاد فرهنگی هنری رودکی قطعه ای را منتشر کردند. نام این قطعه که نماهنگ آن هم منتشر شده، «ما باز می گردیم» است و محمدمهدی سیار ترانه سرا، محمدرضا عقیلی آهنگساز و تنطیم کننده و علیرضا علیزاده خواننده آن هستند.

مرکز هنری رسانه ای نهضت؛ نماهنگ «اسمع یا صهیون»

به غیر از نحن المنتقمون که پیش تر درباره آن گفته شد، ابوذر روحی، مداح و ذاکر اهل‌بیت (ع) ششم مهر و با حمله نظامی رژیم صهیونیستی به لبنان قطعه جدید خود با عنوان «اسمع یا صهیون» را منتشر کرد. شاعر این ترانه مصطفی باغبانی است و در واکنش به حمله های جدید رژریم صهیونیستی به حزب الله سروده شده است. مرکز هنری رسانه‌ای نهضت با همکاری موسسه «مرد میدان»، تولید این نماهنگ را برعهده داشته است.

منبع: همشهری آنلاین