عارف آقاسی مدعی است تیم اسکوچیچ هیچ هدفی جز رسیدن به جام قهرمانی ندارد.

همشهری انلاین -امیرحسین اعظمی- روزهای خوب تراکتور با دراگان اسکوچیچ ادامه دارد. آنها این هفته سپاهان را در زمین خودش شکست دادند و فعلا صدرنشین لیگ هستند. با نتایجی که در شروع لیگ به‌دست آمده، هواداران تراکتور منتظرند طلسم قهرمان‌نشدن آنها در لیگ برتر شکسته شود تا آخر فصل جام قهرمانی را بالای سر ببرند. عارف آقاسی، مدافع میانی تراکتور به همشهری می‌گوید که هدف این تیم چیزی غیر از قهرمانی نیست.

  • بازی با سپاهان چطور بود؟

این بازی همیشه حساسیت و جذابیت‌های خاص خودش را دارد. ما بازی را خوب شروع کردیم و حتی در اصفهان هم به چیزی جز برد فکر نمی‌کردیم. در دقیقه ۲۸ متاسفانه مهدی ترابی اخراج شد و این کار را سخت کرد ولی توانستیم قبل از نیمه اول گل بزنیم و همه بچه‌ها تلاش کردند تا این نتیجه را حفظ کنیم. ما در این بازی با تمرکز فوتبال بازی کردیم و مزد زحمات‌مان را گرفتیم.

  • در مورد صحنه‌ای که منجر به اخراج ترابی شد چه نظری داری؟ اکثر کارشناسان کارت قرمزی که به ترابی داده شد را تصمیم درستی دانستند، دلیل اعتراض شما چه بود؟

در مورد آن صحنه باید بگویم که ضربه ترابی شدید نبود و شاید داور کمی سخت‌گیرانه تصمیم گرفت ولی به هر حال VAR هم تایید کرد که ترابی باید اخراج شود. دلیل اعتراض ما این بود که قبل از آن صحنه توپ به دست بازیکن سپاهان خورد ولی داور واکنشی به آن صحنه نشان نداد.

  • فکر می‌کنی در این فصل طلسم قهرمان نشدن تراکتور در لیگ برتر شکسته شود؟

فوتبال به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نیست ولی هواداران تراکتور و مردم تبریز لیاقت بهترین‌ها را دارند. من باید از زحمات آقای زنوزی هم تشکر کنم که بهترین امکانات را برای ما مهیا کرده و فوتبال ما به حضور امثال زنوزی نیاز دارد. طبیعتا تمام هدف ما این است که قهرمان شویم ولی می دانیم که باید سخت تلاش کنیم تا در پایان لیگ یک اتفاق بزرگ را جشن بگیریم. من معتقدم فوتبال ایران یک قهرمانی به تراکتور بدهکار است.

  • قول قهرمانی می‌دهد؟

بزرگترین و قوی‌ترین تیم‌های دنیا هم نمی‌توانند قول قهرمانی بدهند و این غیر ممکن است ولی قطعا برای قهرمان شدن تلاش می‌کنیم.

  • اصلی‌ترین رقیب تراکتور برای قهرمانی کدام تیم است؟

همه تیم ها قابل احترام هستند ولی فکر می‌کنم تراکتور، پرسپولیس، استقلال و سپاهان مدعیان اصلی هستند. شانس این ۴ تیم تقریبا برابر است و هر تیمی کمتر اشتباه کند قهرمان خواهد شد.

  • تراکتور در چند سال اخیر معمولا برابر رقیبان مستقیم خودش زیاد امتیاز از دست داد. قبول داری برای قهرمان شدن باید مقابل دیگر مدعیان بهترنی نتیجه را بگیرید؟

بله، این موضوع هم می‌تواند مهم باشد. ما فصل گذشته از ۱۸ امتیاز ممکن فکر کنم ۲ امتیاز برابر رقیبان مستقیم خودمان گرفتیم ولی امسال از بازی با پرسپولیس و سپاهان ۴ امتیاز تا الان گرفتیم که این بد نیست. ما باید در بازی‌های ۶ امتیازی بهترین عملکرد را داشته باشیم.

کار کردن با اسکوچیچ چطور است؟

او روی کارش به خوبی وقت می‌گذارد و یک مربی با تجربه است. اسکوچیچ یک مربی خوب و سخت‌گیر است و فوتبال ایران را هم به خوبی می‌شناسد. خوشحالیم که او در کنار ما است.

  • قبل از شروع فصل چند پیشنهاد داشتی، درست است؟

بله، من از تیم‌های بالای جدول پیشنهاد داشتم ولی با تراکتور قرارداد دارم و اینقدر از بازی در این تیم لذت می‌برم که به چیز دیگری فکر نمی‌کنم. جو ورزشگاه تبریز را هیچ استادیومی ندارد و خوشحالم که کنار تراکتور و پرشورها هستم.

  • سه بازیکن از پرسپولیس قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، به تیم شما اضافه شدند. در مورد تاثیر حضور آنها در تراکتور چه صحبتی داری؟

تراکتور جو بسیار خوبی دارد و همه با هم رفیق هستند. این سه نفر بازیکنان خوبی دارند و خوشحالیم که در کنار ما هستند، قطعا آنها هم از بازی در تراکتور خوشحالند.

  • بازی کردن کنار شجاع خلیل‌زاده چطور است؟

باعث افتخار است که در کنار او بازی می‌کنم و لذت هم می‌برم. من از شجاع یاد می‌گیرم و البته او هم از تجربیات من استفاده می‌کند. (با خنده)

  • فکر می‌کنی به تیم ملی دعوت شوی؟

دوست دارم به تیم ملی دعوت شوم و تمام تلاشم را می‌کنم تا این اتفاق رخ دهد. کادر فنی تیم ملی هم بازی های لیگ را رصد می‌کنند و این نکته مثبتی است.

  • کیفیت فنی بازی‌های امسال چطور است؟

خوب است. همه تیم‌ها اندازه خودشان قوی هستند و هیچ تیمی را نمی توان راحت شکست داد.