ریزش سقف مدرسه‌ای در ناحیه ۴ آموزش و پرورش اصفهان با ۵۰ سال قدمت، ۵ مصدوم داشت که یک دانش آموز یک روز بعد از مصدومیت همچنان در بیمارستان بستری است.

به گزارش همشهری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تایید این خبر به همشهری می گوید: «۵ دانش آموز دختر در این حادثه مصدوم و بلافاصله به مراکز درمانی اعزام شدند. ۴ نفر از این دانش آموزان با درمان سرپایی از بیمارستان مرخص شدند، ولی نفر پنجم به دلیل ناراحتی از ناحیه کمر همچنان تحت درمان قرار دارد.»

منصور شیشه فروش ادامه می دهد: «این حادثه سبب شد بار دیگر عوامل نوسازی مدارس بررسی های لازم را انجام دهند و براساس آخرین خبر، قرار شد دانش آموزان این مدرسه به مدرسه ای دیگر منتقل شوند تا از بروز حادثه ای دیگر جلوگیری شود.»

او با توضیح اینکه مدارس اصفهان شرایط مناسبی ندارند، می گوید:‌ «۳۴ هزار و ۳۰۰ کلاس درس در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۸ هزار و ۹۶۴ کلاس شرایط مناسبی ندارد و باید تخریب شود. ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس نیز نیاز به مقاوم سازی دارد. تاکنون ۳۰۰ کلاس به علت فرونشت زمین دچار آسیب شده و اگر به همین شکل اعتبارات قطره چکانی از کشور به استان اختصاص داده شود، سال های سال زمان می برد تا مدارس اصفهان مقاوم سازی و نوسازی شود.»

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور می شود: «به نظر می رسد سازمان برنامه و بودجه، سازمان نوسازی مدارس و وزارت آموزش و پرورش برای این مشکلات باید اقدامات جهادی انجام دهند و با در نظر گرفتن اعتبارات ویژه برای استان اصفهان درصدد برطرف کردن مشکلات از مدارس بربیایند.»

شیشه فروش عنوان می کند: «در حال حاضر ۴۰ مدرسه در اثر فرونشت زمین تخلیه شده است. فرایند بازسازی ۲۱ مدرسه از این ۴۰ مدرسه در حال انجام است و مابقی آن در انتظار تخصیص اعتبار قرار دارد.»

او می گوید: «وقت آن رسیده که جهت پیشگیری از حوادث و بحران، کشور یک بار برای همیشه در فاز پیشگیری گام بردارد. ما هر سال سیل داریم و برخی از نقاط را دچار آسیب می کند. پس از آن برای بازسازی مناطق آسیب دیده اعتبار تخصیص می دهند ولی بهتر است برای پیشگیری از وقوع سیل اعتبارات تخصیص داده شود.»

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه می کند: «برای بازسازی، مقاوم سازی و نوسازی مدارس اصفهان هم بهتر است قبل از وقوع حادثه اقداماتی صورت بگیرد. سه سال است که قرار بود اعتباراتی در نظر گرفته شود، اما تاکنون اتفاقی نیفتاده است.»

بیشتر بخوانید:

آشنایی با استان اصفهان

منبع: روزنامه همشهری