بسیاری از لبنانی‌ها صرف نظر از جایگاه قومیتی و یا مسائل اعتقادی، به حزب الله لبنان به عنوان یک سازمان موفق ملی در برابر تجاوزات اسرائیل نگاه می کنند.

همشهری آنلاین: بسیاری از لبنانی‌ها صرف نظر از جایگاه قومیتی و یا مسائل اعتقادی، به حزب الله لبنان به عنوان یک سازمان موفق ملی در برابر تجاوزات اسرائیل نگاه می کنند. در واقع یکی از موفقیت‌های شهید نصرالله در فرماندهی حزب الله طی چند دهه گذشته، گسترده کردن نفوذ و مقبولیت این سازمان به فراتر از شیعیان و در میان جوامع اهل سنت و مسیحی لبنان بود. برهمین اساس نیز واکنش‌ها در لبنان به شهادت سید حسن نصرالله در میان غیرشیعیان بسیار گسترده و فراگیر بوده است:

«جورج قرداحی»، وزیر اطلاع رسانی پیشین لبنان - شهروند مسیحی: سید بزرگوار و آزادگان شهید بزرگ راه بیت المقدس از دنیا رفت. به همه کسانی که در لبنان و جهان دوستشان دارم و به آنها احترام می گذارم تسلیت می گویم. بزرگسان نمی میرند.

«سعد حریری»، نخست وزیر اسبق لبنان از ائتلاف ۱۴ مارس - سیاستمدار لبنانی اهل سنت: خداوند سید حسن نصرالله را رحمت کند و به خانواده و همراهان ایشان صمیمانه تسلیت می گویم. ما با نصرالله و حزبش اختلاف داشتیم و زیاد همدیگر را ملاقات نکردیم، اما در این مرحله بسیار دشوار، وحدت و همبستگی ما بالاتر از همه احزاب، فرقه ها و منافع است.

«مار بشاره بطرس راعی» اسقف اعظم مسیحیان مارونی لبنان: شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله زخم هایی در قلب لبنانی ها بر جای گذاشت و جامعه جهانی باید برای توقف چرخه جنگ تلاش کند. جامعه جهانی باید برای توقف چرخه جنگ، کشتار و ویرانی تلاش کند.

«سلیمان فرنجیه»، رهبر حزب سیاسی مسیحی المرده لبنان: سمبل (مقاومت) رفت، اسطوره متولد شد و مقاومت ادامه دارد.

«میشل عون»، رئیس جمهوری سابق مسیحی لبنان و موسس جنبش آزاد ملی: نصرالله به عنوان شهید راه وطن رهبر مقاومت ملی در مسیر آزادی و پیروزی بود و به عهد خود و به ملتی که به او عشق می ورزیدند و اعتماد و تعهد داشتند، وفادار بود.