شهردار منطقه یک از اختصاص اعتبار ۱۰ و نیم میلیارد تومانی برای کمک به موزه ها و رونق گردشگری در تکه شمیران خبر داد.

همشهری آنلاین: سید مهدی صباغ در گردهمایی و مراسم تجلیل از مفاخر شمیران گفت: موزه‌ها منابع درآمدی بالایی ندارند و تمام تلاش ما در این دوره رفع دغدغه‌های موزه داران و افزایش بازدید از این مجموعه‌ها است. به همین دلیل امسال ۱۰٫۵ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به موزه‌ها و رفع مشکلات پیرامونی آنها، در قالب تفاهم نامه‌هایی در نظر گرفته شده است و اجرا می‌شود.

صباغ با اشاره به تامین نقدینگی برای موزه‌ها تصریح کرد: با تلاش این تخصیص نقدینگی برای موزه‌ها را نیز تامین می‌کنیم تا موزه‌داران دیگر درگیر هزینه‌های آب و برق نباشد و تمرکز خود را بر توسعه و جذب بازدید کنندگان بگذارند.

او با اشاره به اینکه ۲۵ درصد درآمد شهر تهران از منطقه یک تامین می‌شود افزود: با توجه به اخذ این درآمد برای شهر تهران، منطقه یک نباید در خدمات رسانی به شهروندان خود ضعف داشته باشد بر همین اساس با تلاش و دفاعیات بودجه توانستیم امسال بیشترین بودجه را برای منطقه بگیریم که در سال ۱۴۰۲ این بودجه ۳ همت بود که ۹۸ درصد آن جذب هزینه شد.

لزوم حفظ و حراست از سرمایه های تاریخی

این مراسم که با حضور سید احمد علوی، رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران، امیر قاسمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری و... در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برگزار شد، علوی نیز حفظ فرهنگ، تاریخ و میراث یک کشور را لازمه بقا دانست و گفت: اگر ما نتوانیم از این سرمایه‌ها حفظ و حراست کنیم دیگران می‌آیند و از آن بهره‌مند می‌شوند.

او در خصوص ایجاد انگیزه برای مالکان اماکن تاریخی جهت حفظ بنا گفت: مالکان خصوصی بافت‌های تاریخی می‌توانند هر کاربری را که میراث اجازه می‌دهد در ملک خود مانند رستوران، کافه و...را داشته باشند و در ۲۰ درصد فضا، محلی را برای پشتیبانی دایر کنند و عوارض و کسر پارکینگ از آنها اخذ نمی‌شود.

رئیس کمیته گردشگری تامین پارکینگ و سرویس‌های بهداشتی مناسب در شهر را یکی از زیرساخت‌های مناسب ارتقای گردشگری دانست، که لازم است در این خصوص به احداث و بهسازی ۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در منطقه یک اشاره کنیم که طی دو سال اخیر انجام شده است.

در پایان مراسم از مفاخر، نخبگان، شمیران پژوهان، مسئولین کانون‌های گردشگری و ... تقدیر و تشکر شد.

منبع: همشهری آنلاین