روز گذشته ویدئویی در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شد که در آن یکی از مدیران شهری منطقه ۱۲ زیر بارش باران برای جلوگیری از سرریز آب جدول به خیابان روی زمین زانو زده و بدون دستکش با دست‌هایش گل و لای و زباله ها را از درون جوی بیرون می آورد تا مانع آبگرفتگی شود.  

همشهری- پریسا نوری: انتشار این ویدئو و تلاش مدیر شهری واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی به دنبال داشت، بسیاری این تلاش را تحسین کرده و در مقابل عده‌ای مدعی شدند که این ویدئو ساختگی است. برای پی بردن به صحت و سقم ماجرا با فرد داخل ویدئو، یعنی «فرزاد هنرور» معاون خدمات شهری منطقه ۱۲ گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم. البته هنرور تمایلی به مصاحبه در این زمینه نداشت و معتقد بود این کار را از سر وظیفه و دلی انجام داده است.

خواستم فیلم را پاک کنند

آبگرفتگی حدود ساعت ۵ عصر در میدان محمدیه، ابتدای خیابان خیام رخ داده بود. هنرور در این باره می‌گوید: «مشغول گشت‌زنی در منطقه بودم که متوجه شدم آب در خیابان سرریز شده است. چون جدول گرفته بود . ترسیدم این موضوع مانع تردد شهروندان و خودروها شود. به همین دلیل دست به کار شدم تا زباله‌ها را بیرون بیاورم.» او می‌گوید: «متوجه نشدم که یکی از همکاران مشغول فیلم گرفتن است، وقتی فهمیدم فیلم گرفته و منتشر کرده از او خواهش کردم فیلم‌ها را پاک کند.»

فرصت کم بود

بیرون آوردن زباله و گل و لای با دست بدون محافظ و دستکش بسیار خطرناک است، چون امکان وجود هر گونه آلودگی در این زباله‌ها و انتقال بیماری به فرد وجود دارد. از معاون خدمات شهری منطقه ۱۲ می‌پرسیم چرا صبر نکردید که تجهیزات یا نیروهای خدمات شهری برسند؟ نگران نبودید که آسیب ببینید؟ می‌گوید: «فرصتی نداشتیم، آب در حال سرریز به معبر بود و موجب اختلال در حرکت شده بود نمی توانستم صبر کن که نیرو و تجهیزات برسد، ما به مردم تعهد داریم.»

همسرم دعوایم کرد

بعد از گفت‌وگو با همکاران هنرور، متوجه می‌شویم این مدیر ۴۶ ساله که از ۳ سال پیش عهده‌دار معاونت خدمات شهری منطقه ۱۲ است اولین بار نیست که در مواقع بحران دست به کار شده و بدون تجهیزات مشغول تمیز کردن معابر می‌شود، از او می‌پرسیم وقتی با لباس آلوده به گل و لای به خانه می‌روید، خانواده مشکلی ندارند؟ با خنده می‌گوید: «اتفاقا خانمم دعوایم کرد که این چه سرو وضعی است؟ اما در نهایت به شوخی و خنده موضوع تمام شد.»

منبع: روزنامه همشهری