یک خاخام ارشد اسرائیلی در ادامه طرحهای اشغالگرانه این رژیم، نشان داد که صهیونیستها فقط به اشغال فلسطین بسنده نکرده‌اند، و طرحهایی برای شهرک‌سازی در لبنان و عراق هم دارند.

به گزارش همشهری آنلاین، «اسحاق گزنبرگ» خاخام ارشد اسرائیلی امروز دوشنبه مدعی شد که رژیم صهیونیستی باید روند شهرک‌سازی‌های خود را به عراق و لبنان نیز بکشاند.

گزنبرک در اظهاراتی که رسانه‌های صهیونیست آن را نقل کردند، مدعی شد: لبنان تا رود فرات بخشی از سرزمین اسرائیل است که خداوند آن را به اسرائیل عطا کرده است.

وی همچنین مدعی شد که زمان حمله به لبنان و احداث شهرک‌های صهیونیست نشین فرارسیده است و «باید بنا بر شریعت، با تمام قدرت، دشمن را هدف قرار داد.

سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) اخیرا اعلام کرد که رژیم صهیونیستی اجازه ساخت ده‌ها هزار واحد مسکونی در اراضی اشغالی را صادر کرده است.

طبق این گزارش مقامات اسرائیلی از سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۸۰ طرح شهرک‌سازی غیرقانونی در کرانه باختری و قدس شرقی را تأیید کرده است.

ساف در ادامه از گسترش بی‌سابقه شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی خبر داد که با تصمیم‌های دولت رژیم و به دستور ارتش اسرائیل تسهیل شده است.

بر این اساس ارتش اسرائیل به بهانه تأمین امنیت شهرک‌نشینان «مناطق حائلی» را در حوالی بسیاری از این شهرک‌ها ایجاد می‌کند که به حریم روستاهای فلسطینی تجاوز می‌کنند.

طبق آمار رژیم صهیونیستی بالغ بر ۷۲۰ هزار شهرک‌نشین اسرائیلی هم‌اکنون در شهرک‌هایی در کرانه باختری، شامل قدس شرقی زندگی می‌کنند.

گزنبرگ همچنین ادعا کرد به تعویق‌انداختن حمله به حزب‌الله به بهانه حضور غیرنظامیان در واقع «به‌نوعی تشویق تروریسم بود. لذا ازبین‌بردن رهبر حزب‌الله و سران آن بسیار شگفت‌آور است».

وی بدون هیچ اشاره‌ای به جنایات صهیونیست‌ها در لبنان و فلسطین، گفت که «اسرائیل برای تحقق این رویا، فاصله چندانی با یک تصمیم راهبردی ندارد که همان تداوم نابودی جنوب لبنان است و اینکه به ساکنان آن اجازه بازگشت ندهد.

این در حالی است که گروه‌های حامی شهرک‌سازی اسرائیلی که «بزال اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی سردمدار آن است، نقشه‌ای را برای تبلیغ شهرک‌های غیرقانونی در داخل لبنان منتشر کردند.

بر اساس نقشه‌ای که صهیونیست‌ها منتشر کرده‌اند برای شهرک‌های ادعایی خود در جنوب لبنان نام‌های عبری نیز در نظر گرفته‌اند.

منبع: فارس