تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹

رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، دریافت ورودی برای حضور در بوستان‌ نهج‌البلاغه را تکذیب کرد.

همشهری آنلاین: وقتی شایعه پولی‌شدن برخی از بوستان‌های تهران، توسط برخی از سایت‌ها و در فضای مجازی منتشر شد و برخی سند چنین موضوعی را اخذ ورودی از خودروهای شخصی در پارکینگ بوستان پردیسان عنوان کردند، مرکز ارتباطات شهرداری تهران همان زمان با اعلام اینکه مالکیت بوستان پردیسان در اختیار سازمان حفاظت محیط‌زیست است و ارتباطی با شهرداری تهران ندارد، این موضوع را تکذیب و اعلام کرد شهرداری تهران هیچ برنامه‌ای برای پولی‌کردن پارک‌های تهران ندارد. حالا بار دیگر پیام‌هایی از شهروندان در خصوص دریافت ورودی از مردم در بوستان نهج‌البلاغه در فضای مجازی منتشر شده که درآن عنوان کرده‌اند از مردمی که برای اقامه نماز به پارک می‌روند هم هزینه ورودی دریافت شده است. این موضوع را از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران پیگیری کردیم.

پارک پولی نداریم

علی‌محمد مختاری، رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با تکذیب این موضوع تأکید کرد: در شهر تهران پارکی که از مردم ورودی دریافت کند، نداریم. مختاری با بیان این‌که اصولا بوستان‌های تهران نرده و حصار ندارند که بتوان برای آنها ورودی گذاشت و پول گرفت، اضافه کرد: بیش از ۲هزار بوستان فرامنطقه‌ای، منطقه‌ای و محله‌ای در پایتخت داریم که هیچ زمان پولی نبوده‌اند و امروز هم امکان ندارد از مردم برای ورود هزینه دریافت کنند.

برای نظارت بر فضای جای پارک

مختاری درباره دریافت ورودی از خودروهای شخصی در پارکینگ بوستان‌ها ازجمله بوستان نهج‌البلاغه هم می‌گوید: با توجه به اینکه از برخی خودروهای پارک‌شده در محوطه پارکینگ بوستان‌ها، سرقت‌هایی صورت گرفته، نظارت بر فضای پارکینگ به پیمانکار سپرده شده و از ماشین‌هایی که در محوطه پارکینگ پارک می‌کنند ورودی دریافت می‌شود تا هزینه مراقبت از خودروها تامین شود، اما ورود مردم به پارک بدون هیچ هزینه‌ای در تمام بوستان‌های تهران آزاد است و هیچ محدودیتی ندارد.

منبع: روزنامه همشهری