دانش‌آموز نخبه دارید که کلی طرح و ایده در ذهنش است و دست به اختراع و کشفش حرف ندارد؟ قطعاً از این بچه‌ها دوروبرتان دیده‌اید؛ یا شاید فرزند شما یکی از همین بچه زرنگ‌ها باشد که همیشه دوست داشتید پله‌های ترقی را چند تا یکی طی کند.

به گزارش همشهری آنلاین، این خبر خوب ما راست‌کار دانش‌آموزان درس‌خوان است. حسین افشین، معاون علمی رئیس‌جمهور، همزمان با آغاز سال تحصیلی از آغاز طرح «کارتوشه» خبر داده و گفته که دانش‌آموزان سمپادی می‌توانند خیلی زودتر از پایان تحصیلات دانشگاهی، همکاری‌شان را با شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز کنند.

برنامه کارتوشه با هدف ورود فارغ‌التحصیلان مستعد و نخبه سمپاد به شرکت‌های دانش‌بنیان به‌صورت داوطلبانه در بازه زمانی ۳ تا ۶‌ماه طراحی شده است؛ دانش‌آموزان از ابتدای ترم دوم تحصیلی ۱۴۰۳ می‌توانند ثبت‌نام را آغاز کنند و دوره‌های کارآموزی از تیرماه سال۱۴۰۴، بعد از پایان امتحانات نهایی مدارس آغاز می‌شود.

بد نیست بدانید که همکاری دانش‌آموزان نخبه شما با شرکت‌های دانش‌بنیان یک طرح ترکیبی است که دانش‌آموزان هم می‌توانند برای برخی کارهایشان دستمزد بگیرند و هم اعتبار علمی نصیبشان شود؛ دانش‌آموزان سمپادی از این طرح ویژه جا نمانید.

بیشتر بخوانید: