تحلیلگران صهیونیست با اشاره به واکنش بی سابقه احتمالی حزب الله به ترور سید حسن نصرالله از سناریوهای جنگ زمینی و باتلاقی خبر دادند که نظامیان این رژیم در آن گرفتار خواهند شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب نوشت: تحلیلگران صهیونیست اعلام کردند که واکنش حزب الله به ترور دبیر کل شهید حزب الله بی سابقه خواهد بود.

«آلون دیوید» تحلیلگر کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی گفت: حملات موشکی حزب الله که ما طی روزهای اخیر شاهد آن هستیم نشان دهنده توان آن نیست. موشک بارانی که ما شاهد آن هستیم آن چیزی نیست که حزب الله در واکنش ترور رهبرش شلیک کرده و توان موشکی حزب الله این نیست بلکه بسیار بیشتر از آن است. حزب الله همچنان توان بسیار زیادی دارد و بسیار بزرگتر از آنچه تاکنون نشان داده است.

«نوعام امیر» تحلیلگر کانال ۱۴ رژیم صهیونیستی نیز خواستار ترسیم مرز با لبنان شد.

«تامر هایمان» رئیس مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره حمله زمینی اشغالگران گفت: سه سناریو در این زمینه وجود دارد؛

نخست حمله بسیار محدود به منظور پاکسازی منطقه ای که نیروهای رضوان در آن هستند و بهتر کردن اوضاع رخ دهد.

دوم، عملیاتی گسترده با هدف ایجاد کمربندی امنیتی انجام شود یعنی به مساحت بیشتری وارد و در آن بمانند.

سوم، به زانو درآوردن حزب الله که این عملیات بسیار عمیق و گسترده خواهد بود.

«نوعام تیبول» فرمانده سابق جبهه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی درباره خطرات عملیات زمینی بدون آمادگی کافی هشدار داد و گفت: حمله زمینی ممکن به گرفتار شدن در باتلاق بیانجامد. حمله هوایی کارسازتر است و نباید در حمله زمینی عجله کرد.

این در حالی است که روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از مسئولان آمریکایی اعلام کرد که اسرائیل به دشواری می‌تواند حزب الله را نابود کند.

منبع: ایرنا