مترو تهران اسلامشهر که ایستگاه آزادگان در انتهای خط ۳ مترو را به میدان نماز متصل می کند درحال احداث است و پس از پایان مرحله حفاری تونل، اکنون در مرحله روسازی و ریل گذاری است. همچنین ساخت ایستگاه ها نیز همزمان پیش می رود.

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی اسلامشهر در گفتگو با همشهری جزئیاتی درباره آخرین وضعیت مترو تهران- اسلامشهر ارائه کرد که بهره برداری از آن تاثیرفراوانی در کاهش ترافیک اتوبان ها بزرگراه های جنوبی پایتخت به ویژه آزادگان، آیت الله سعیدی و شهید نواب صفوی خواهد داشت.

رضا قاسمی در این رابطه گفت: «پس از پایان مرحله تونل سازی، اکنون در مرحله روسازی و ریل گذاری قرار داریم. فاز اول پروژه از ایستگاه آزادگان تا میدان نماز به طول ۱۰ و نیم کیلومتر تا امروز پیشرفت حدودا ۵۰ درصدی داشته است. میزان پیشرفت پروژه ایستگاه میدان نماز هم به حدود ۶۵ درصد رسیده است.»

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی اسلامشهر درباره فاز اول پروژه و زمان افتتاح آن افزود: «فاز اول مترو تهران- اسلامشهر ۳ ایستگاه دارد که شامل میدان نماز، چهاردنگه و شاطره می شود. در فاز نخست ایستگاه های میدان نماز و چهاردنگه به ایستگاه آزادگان در مترو تهران متصل خواهد شد و ایستگاه شاطره عبوری خواهد بود.»

او ادامه داد: «تا به امروز کارها تقریبا طبق برنامه پیش رفته و با حمایت هایی که شهرداری اسلامشهر از پروژه داشته عقب ماندگی خاصی نداریم. در صورت تامین به موقع منابع مالی، انشاءااله در سال ۱۴۰۵ شاهذ افتتاح فاز اول پروژه خواهیم بود و مترو اسلامشهر- تهران تقدیم مردم خواهد شد.»

قاسمی درخصوص فاز دوم پروژه هم می گوید: «این پروژه در مجموع ۱۵ و نیم کیلومتر است که ۵ کیلومتر آن به فاز دوم اختصاص دارد. در فاز دوم مترو تهران- اسلامشهر تا ایستگاه میدان قائم خواهد رفت. بعد از تکمیل و افتتاح فاز اول، زمانبندی و برنامه ها برای تکمیل و افتتاح فاز دوم نیز اعلام خواهد شد.»

منبع: همشهری آنلاین