«مهمان‌کشی» سریال مناسبتی الفی است که این روزها احمد کاوری پیش‌تولید آن را ۳ ماهی است که آغاز کرده و به‌نظر تا ۲ ‌ماه دیگر تولید آن شروع می‌شود. این سریال قرار است محرم ۱۴۰۴ روی آنتن تلویزیون برود و درباره مسلم‌بن عقیل است.

همشهری آنلاین: کارگردان این سریال ابتدا قرار بود امین زندگانی باشد؛ بازیگری که خودش در «مختارنامه» نقش مسلم‌بن عقیل را بازی کرده است. به‌نظر این موضوع منتفی شده و سیمافیلم با احمد کاوری به نتیجه رسیده است. این سریال در ۳۰ قسمت به نویسندگی محمدمهدی فیاضی‌کیا و تهیه‌کنندگی کامبیز دارابی ساخته می‌شود.

* احمد کاوری آخرین سریالی که برای تلویزیون کارگردانی کرده، فصل چهارم «بچه مهندس» بود. «شرم»، «وارش» و «بیدار باش» از دیگر سریال‌هایی است که کاوری برای تلویزیون کارگردانی کرده است.
* «نفوذی» و «خودزنی» ۲ فیلم سینمایی است که این کارگردان فیلمنامه‌هایش را نوشته و کارگردانی کرده. کاوری بعد از این ۲ فیلم سینمایی «اعتراف با دور تند» را نوشت و کارگردانی کرد که این فیلم اکران نشد و البته او فیلمنامه «ژن خوک» را برای سعید سهیلی نوشت و در «گربه سیاه» به تهیه‌کنندگی بهرام رادان بازی کرده اما در کارنامه فیلمسازی‌اش همچنان «نفوذی» حرف اول را می‌زند.
* هنوز اسامی بازیگران اصلی این سریال اعلام نشده و البته عنوان شده که این سریال اختصاصاً درباره حضرت مسلم‌بن عقیل نیست. یکی از شخصیت‌های اصلی داستان مسلم‌بن عقیل است اما اختصاصاً سریال معطوف زندگی ایشان ساخته نمی‌شود بلکه وقایع قبل از حوادث کربلا و خروج حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) را به نمایش درخواهد آورد.
* تاکنون سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی درباره روایت عاشورا ساخته شده اما در این سریال‌ها خیلی کم به شخصیت و زندگی مسلم‌بن عقیل پرداخته شده است. نخستین سریالی که بعد از پیروزی انقلاب ساخته شده و نگاهی به قصه مسلم داشت، سریالی با عنوان «روایت عشق» بود که انوشیروان ارجمند یکی از کارگردانان این سریال بوده. این مجموعه نخستین سریالی است که بعد از انقلاب ۵۷، درباره حوادث قیام عاشورا و نبرد کربلا ساخته شد. آن زمان محمد تقی‌نژاد نقش مسلم‌بن عقیل را بازی کرد و مرحوم انوشیروان ارجمند نیز نقش عمربن سعد را داشت.
* در سریال «مختارنامه» داوود میرباقری هم امین زندگانی نقش مسلم‌بن عقیل را بازی کرد؛ بازیگری که ابتدا قرار بود این سریال را کارگردانی کند. البته در فیلم سینمایی «روز رستاخیز» احمدرضا درویش هم، علی عباسی نقش مسلم‌بن عقیل را بازی کرده است.

منبع: همشهری آنلاین