کارشناس مسائل سیاسی گفت: تاکنون در راستای کمک به محور مقاومت، جمهوری اسلامی هرآنچه که می‌توانست انجام داده است و تجاوزها و تعارضات این رژیم به خاک ما به دلیل این حمایت‌هاست و جای حرف هم باقی نمانده است.

محمدصادق کوشکی کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، با اشاره به نقش جمهوری اسلامی در جنگ یکسال اخیر رژیم صهیونیستی با محور مقاومت، اظهار کرد: گروه‌ها و مجموعه‌های محور مقاومت بنا به به وسع و توانایی خود با رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کنند انصارلله یمن، حزب الله لبنان، گروه‌های فلسطینی و عراقی هستند که همه دنیا هم می‌داند که مسلح کردن، آموزش و هماهنگی این گروه‌ها با جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه ایران در دنیا فراوان به این موضوع متهم شده است و جمهوری اسلامی هم اعلام کرده که این نکته را می پذیرد اما با جدیت دنبال می‌کند، افزود: برهمین اساس در طول یکسال اخیر و حتی قبل‌تر، ما شاهد تعارضات رژیم صهیونیستی به خودمان بودیم، به کشتی‌های تجاری ایران در دریای سرخ حمله کرده‌اند که فرمانده کل سپاه اشاره کرد که بیش از ۱۷ کشتی مورد تعرض قرار گرفت، در نطنز خرابکاری منجر به انفجار انجام دادند، شهید فخری زاده را ترور کردند، ۳۰ نفر از فرماندهان سپاه در سوریه را به شهادت رسانند، در خط گاز سراسر جنوب به شمال ایران انفجار ایجاد کردند و در کل به منافع و اشخاصی که متعلق به جمهوری اسلامی هستند آسیب های جدی وارد کردند.

کوشکی با بیان اینکه مجموعه این موارد نشان می‌دهد جمهوری اسلامی نیز در دفاع از محور مقاومت هزینه هم داده است، گفت: همچنین حمله به مهمان رسمی ایران شهید اسماعیل هنیه همه نشان از تجاوزهای رژیم صهیونیستی به خاک ما بوده است.

این کارشناس سیاسی بیان کرد: اگر کسی مدعی است برای کمک به محور مقاومت باید به اسرائیل حمله کنیم نکته دیگری است که باید پاسخ داد، تاکنون در راستای کمک به محور مقاومت، جمهوری اسلامی هرآنچه که می‌توانست انجام داده است و تجاوزها و تعارضات این رژیم به خاک ما به دلیل این حمایت‌هاست و جای حرف هم باقی نمانده است.

وی افزود: آنچه که در این میان حائز اهمیت است که باید بحث آن را از حمایت محور مقاومت و مردم غزه و لبنان جدا کنیم این است که ما در راستای دفاع از کشور خودمان کوتاهی کردیم، که نتیجه گستاخ‌تر شدن رژیم صهیونیستی است. در این موارد وظیفه جمهوری اسلامی ایجاد امنیت و دفاع از جان و امکانات کشور است که این مهم ایجاد نمی‌شود مگر زمانی که دشمنان متوجه شوند ما بر این موضوع حساس هستیم اگر کسی بخواهد تعارضی کند ما پاسخ سخت می‌دهیم.