اسکوچیچ تا به حال ۲تیم را به بالاترین رتبه تاریخ‌شان در لیگ رسانده است. او اگر این کار را در تبریز هم تکرار کند نایب‌قهرمان ۳دوره لیگ‌برتر بالاخره رنگ قهرمانی را می‌بیند

همشهری آنلاین- دراگان اسکوچیچ با کسب یک پیروزی بسیار مهم در زمین سپاهان، هفته خوبی را پشت سر گذاشت و برای اولین بار در این فصل صدرنشین جدول شد. این صدرنشینی البته می‌تواند توسط پرسپولیس تهدید شود، چون تیم گاریدو یک بازی عقب‌افتاده دارد و در صورت بردن آن بازی صدرنشین واقعی هفته ششم است. اما علی‌الحساب همین صدرنشینی تراکتور که با بردن رقیب مستقیم -آن هم ۱۰نفره و در زمین حریف- به دست آمده دستاورد باارزشی برای اسکوچیچ است و تراکتوری‌ها را به هفته‌های آینده کاملا امیدوار کرده است. تراکتور باخت خانگی مقابل ذوب‌آهن را با ۲برد باارزش خارج از خانه مقابل خیبر و سپاهان جبران کرد و در صدر قرار گرفت. حالا هواداران پرشمار و پرشور تراکتور بیشتر از هر فصل و هر زمان دیگری به قهرمانی تیم خود امیدوارند، چون هم ستاره‌های بسیاری دارند و هم سرمربی آنها قبلا توانایی‌اش را در چند تیم مختلف برای کسب بهترین رتبه تاریخ آن تیم نشان داده است. دراگان اسکوچیچ اولین بار در سال۱۳۹۲ به ایران آمد تا تیم ملوان را برای لیگ سیزدهم (۹۳-۹۲) هدایت کند. ملوان فصل قبل از آن با هدایت فرهاد پورغلامی و بعدا محمد احمدزاده رتبه‌ای بهتر از سیزدهم کسب نکرده بود اما دراگان این تیم را به رتبه هفتم جدول رساند. رتبه‌ای که ملوان در تاریخ لیگ برتر هرگز بالاتر از آن را تجربه نکرده بود. رکورد دراگان در هفتم کردن تیم ملوان، یک دهه دوام آورد و بالاخره همین فصل گذشته توسط مهدی تارتار به رتبه ششم ارتقا یافت. اسکوچیچ بعدها در فوتبال ایران همین کار را برای صنعت‌نفت آبادان انجام داد. تیمی که اغلب دوره‌ها را در نیمه پایین جدول سپری می‌کند و تا کنون ۴بار از لیگ برتر سقوط کرده، در آن فصل با اسکوچیچ در جمع مدعیان صدر جدول حضور داشت و شانه‌به‌شانه با سپاهانِ قلعه‌نویی و پرسپولیسِ کالدرون برای قهرمانی نیم‌فصل می‌جنگید. نفتِ اسکوچیچ آن سال از ۱۵بازی نیم‌فصل اول ۲۹امتیاز گرفت و فقط پرسپولیس توانست بالاتر از این تیم بایستد. پیروزی ۴ بر ۲ مقابل سپاهان که اولین باخت را بعد از ۱۵بازی به تیم شکست‌ناپذیر قلعه‌نویی تحمیل کرد یکی از شاهکارهای اسکوچیچ همراه با زردپوشان برزیلی بود. رتبه دوم نفت آبادان در آن نیم‌فصل، یک رتبه تاریخی برای آبادانی‌ها بود و بهترین نیم‌فصل تاریخ این تیم را رقم زد. اما دراگان در نیم‌فصل آبادان را ترک کرد و سرمربی تیم‌ملی شد تا آن ماجراجویی برای برزیلی‌ها نیمه‌کاره باقی بماند.
در کارنامه اسکوچیچ در لیگ برتر ایران البته یک دوره شکست‌بار همراه با فولاد خوزستان و یک حضور کمرنگ با خونه‌به‌خونه در لیگ دسته‌اول هم دیده می‌شود اما به هر حال درخشش او با ملوان و نفت آبادان به عنوان قله‌های کارنامه این سرمربی فراموش‌نشدنی هستند. سرمربی کروات حالا قصد کرده ماجراجویی‌های جذابش را این بار در تبریز ادامه بدهد و بعد از ماجراهای تلخ تیم ملی، همراه با تراکتور به اعاده حیثیت بپردازد. او که در انزلی و آبادان رکورد بهترین رتبه این تیم‌ها را شکست و ارتقا داد، اگر در تبریز هم موفق به این کار شود بالاخره تراکتور را به آرزوی دست‌نایافته‌اش یعنی قهرمانی لیگ برتر خواهد رساند. تراکتور تا کنون ۳بار نایب‌قهرمان لیگ برتر شده و بالاترین رتبه‌اش در این رقابت‌ها همین رتبه دومی است. اگر دراگان اینجا هم قصد رکوردشکنی داشته باشد یک چاره بیشتر ندارد. او باید برای تبریزی‌ها جشن قهرمانی برپا کند. یک جشن قهرمانی واقعی.