تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۳

همشهری‌آنلاین: کارشناسان مرکز تحقیقات ایران خودرو پس از حدود یک سال تلاش موفق شدند استاندارد کامل یور و 4 را برای خودروی سمند اخذ کنند.

به گزارش ایلنا، محمد کامجو مدیر مرکزطراحی و توسعه محصولات جدید ایران خودرو با بیان این مطلب اظهار داشت: اخذ این استاندارد یکی از موفقیت‌های فنی قابل ارزش برای برند ملی ایران است و این امکان را فراهم می‌کند تا این خودرو به بازارهای اروپایی عرضه شود.

وی گفت: خودروی سمند با برخورداری از این استاندارد قادر خواهد در بازارهای هدف صادراتی به خصوص در روسیه، بلغارستان و ترکیه فعالیت‌های خود را وارد مرحله تازه‌ای کند این در حالیست که این کشورها پیش از این استاندارد یورو 3 را برای ورود خودروهای خارجی از جمله سمند اجرایی کرده بودند.

وی ادامه داد: وزارت راه اسپانیا خودروی سمند را پس از انجام تغییرات در زمینه آلایندگی و نیز سایر تست‌های الزامی در کشورهای اتحادیه اروپا مورد تایید قرار داد و بدین ترتیب خودروی سمند موفق شد استاندارد یورو4 را به طور کامل اخذ کند.

کامجو همچنین گفت: ایجاد اصلاحات در سیستم سوخت‌رسانی و نصب مخزن سوخت چندلایه و طراحی و ساخت یک‌سری از قطعات خودرو سمند از جمله بهره‌گیری از نرم‌افزار جدید برای کنترل موتور برای اخد این استاندارد صورت گرفت.