مرکز مبادله طلا و ارز ایران، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا، یورو و درهم را اعلام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم،‌ در معاملات امروز چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل، به‌نرخ ۴۹ هزار و ۸۲۰ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۶ هزار و ۸۶۸ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۵۵ هزار و ۱۳۷ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۵۱ هزار و ۸۶۹ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۳ هزار و ۵۶۵ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۲ هزار و ۷۶۱ تومان است. قیمت یکصد دینار عراق هم امروز در مرکز مبادله با افزایش نسبت به روز قبل ۳۸،۰۷۵ ریال اعلام شده است.

استارت افزایش جزئی قیمت دلار نیما از ماه‌های قبل زده شده بود و درحالی همچنان ادامه دارد که وزیر اقتصاد اعلام کرده است: سیاست جدیدمان این است که بازار به نرخ نیما نزدیک شود، هم دلار نیما را افزایش می‌دهیم و هم نرخ بازار را کاهش می‌دهیم.

اما آنطور که فرزین ، رئیس کل بانک مرکزی گفته امکان افزایش بیشتر قیمت ارز نیما وجود ندارد؛ او در مجلس گفت: از ابتدای سال تاکنون قیمت این ارز از حدود ۴۱ هزار تومان تا بیش از ۴۶ هزار تومان رسیده است یعنی ما تحت تأثیر متغیرهای بنیادین اصلاحاتی در نرخ ارز انجام داده‌ایم، نمی‌توان نرخ آن را بیش از این مقدار افزایش داد چون ما نگران نرخ تورم هم هستیم، پایین بودن نرخ ارز برای کنترل تورم است و چنانچه با سیاست‌های ارزی اتخاذشده نرخ تورم افزایش پیدا کند، آن سیاست‌ها مناسب به‌نظر نمی‌رسند.