بیستمین استاندار گیلان امروز (چهارشنبه) در نشست هیات دولت منصوب و معرفی شد تا سکان هدایت این استان سرسبز شمالی را که مسائل و مشکلات هم کم ندارد، عهده‌دار شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا استاندار جدید این دیار که پنجاه و چهارمین استاندار تاریخ گیلان و بیستمین استاندار پس از انقلاب است، هشتمین استاندار بومی در بیش از چهار دهه گذشته است، بومی بودن وی مزیت بسیار مهمی است، زیرا مسائل و چالش‌ها و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پیدا و پنهان استان را خوب می شناسد.

هادی حق‌شناس، زاده همین دیار است او متولد شهرستان صومعه سرا است اما از کودکی در انزلی ساکن شده و هنوز هم همان‌جا زندگی می‌کند.

وی نخستین بار نیست که استاندار می‌شود، حق‌شناس پیش از این در سال ۱۳۹۸ و در دولت دوازدهم استاندار گلستان بود.

اکنون حق‌شناس ۵۷ ساله مسئولیت استان زادگاهش را عهده دار شود او که در طول این سالها در مسئولیت های مختلفی حضور داشته و از نظر تجربه و توان مدیریتی هم توانسته در جایگاه هایی که مشغول بوده عملکرد خوبی از خود به جای بگذارد.

تحصیلات حق شناس کارشناسی برق دانشگاه علم و صنعت است و دکترای اقتصاد دارد.

سابقه شغلی وی از سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شد و به مرور در همانجا مسئولیت گرفت و مدیرکلی بنادر و دریانوردی استان های مازندران، خوزستان و گیلان را در سابقه کاری خود دارد و در دوره ای معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی کشور هم بوده است.

او سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را هم دارد و نماینده مردم انزلی در مجلس هفتم بود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر انزلی بخش بندری، عضو هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی این بندر، رئیس هیات قایقرانی گیلان هم از دیگر جایگاه هایی بوده که او حضور داشته است.

او در کنار این مسئولیت ها تدریس در دانشگاه را در راستای انتقال دانش و تجربه به نسل جدید طی ۳۰ سال به عنوان علاقه جدی خود انجام داده است.

اما آخرین مسئولیت اجرایی وی همان است که در ابتدا این متن عنوان شد؛ استانداری گلستان در دوره ریاست جمهوری روحانی و اینک او استاندار گیلان شده و قرار است در مسئولیت بیستمین استاندار گیلان و هشتمین استاندار بومی این خطه فعالیت کند.