پس از ماجرای باز ماندن در واگن ها در مترو تهران، برخی این موضوع را به فرسودگی ناوگان و بحث اورهال واگن ها مرتبط دانستند. به همین دلیل از شرکت واگن سازی تهران که وظیفه اورهال واگن های مترو پایتخت را برعهده دارد اصل ماجرا را پیگیری کردیم.

به گزارش همشهری آنلاین، شیخ طاهری مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران درخصوص ماجرای باز بودن در دو واگن مترو در روزهای گذشته و اینکه آیا این قطار ها اورهال شده بودند به همشهری گفت: «خراب شدن و باز ماندن در واگن ارتباطی با اورهال یا بحث فرسودگی ندارد. باز ماندن در می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که می توان مواردی مانند دفورمه شدن در اثر فشار و ازدحام جمعیت، خطای موردی سیستم های کنترلی بر اثر چندبار باز و بسته شدن و ماندن مسافران و وسایل آنها بین در ها را نام برد .»

مدیر عامل شرکت واگن سازی تهران تاکید کرد: «باتوجه به اینکه در واگن های مترو در گروه موارد مرتبط با موضوع ایمنی است، تعمیرات آن با وسواس و دقت خاصی انجام می شود.»

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران درباره تعمیرات اساسی و اورهال واگن های مترو هم افزود: «در بحث اورهال قطارهای DC به مرحله قابل توجهی از تولید دانش فنی رسیده ایم و بسیاری از قطعات الکتریکال و مکانیکال در داخل کشور طراحی وتولید می شود. به لحاظ ارزش قیمتی، بیش از ۵۰ درصد مجموعه های قطارهای DC درداخل کشور طراحی و تولید می شود که موفقیت قابل توجه و نکته بسیار مهمی است.»

او افزود: «در ۶ ماهه نخست امسال، دربخش تعمیرات اساسی و اورهال ۹۰ درصد از تعهدات اجرایی شده است.»

منبع: همشهری آنلاین