به گزارش همشهری آنلاین، شیخ طاهری مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران درخصوص ماجرای باز بودن در دو واگن مترو در روزهای گذشته و اینکه آیا این قطار ها اورهال شده بودند به همشهری گفت: «خراب شدن و باز ماندن در واگن ارتباطی با اورهال یا بحث فرسودگی ندارد. باز ماندن در می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که می توان مواردی مانند دفورمه شدن در اثر فشار و ازدحام جمعیت، خطای موردی سیستم های کنترلی بر اثر چندبار باز و بسته شدن و ماندن مسافران و وسایل آنها بین در ها را نام برد .»
مدیر عامل شرکت واگن سازی تهران تاکید کرد: «باتوجه به اینکه در واگن های مترو در گروه موارد مرتبط با موضوع ایمنی است، تعمیرات آن با وسواس و دقت خاصی انجام می شود.»
مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران درباره تعمیرات اساسی و اورهال واگن های مترو هم افزود: «در بحث اورهال قطارهای DC به مرحله قابل توجهی از تولید دانش فنی رسیده ایم و بسیاری از قطعات الکتریکال و مکانیکال در داخل کشور طراحی وتولید می شود. به لحاظ ارزش قیمتی، بیش از ۵۰ درصد مجموعه های قطارهای DC درداخل کشور طراحی و تولید می شود که موفقیت قابل توجه و نکته بسیار مهمی است.»
او افزود: «در ۶ ماهه نخست امسال، دربخش تعمیرات اساسی و اورهال ۹۰ درصد از تعهدات اجرایی شده است.»