بیژن عبدالکریمی استاد دانشگاه در پیامی نوشت: با تمام وجود کنار نیروهای دفاعی سرزمینم هستم. یقین دارم درک اقتضائات و پیامدهای امنیت ملی کشور ، ضمن بالا بردن توان ملی و کاهش خطر جنگ، زمینه ساز بستر و ظهور گفتمان تازه ای خواهد بود که به تحولات عمیق اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در کشور خواهد انجامید.

به گزارش همشهری آنلاین، بیژن عبدالکریمی فیلسوف و روشنفکر ایرانی که دارای کرسی در سدر دانشگاه نیز هست در پیامی ضمن حمایت از نیروهای مسلح ایران مردم کشورمان را به وحدت و انسجام دعوت کرد. او در پیام خود نوشت:
اینجانب، بیژن عبدالکریمی، در مقام یک معلم ساده دانشگاهی، یکی از رادیکال ترین نقادان نظام اجتماعی و سیاسی کشور و در همان حال یکی از عاشقان مردم، سرزمین و فرهنگ و خرد کشورمان، ایران، از همه دانشجویان، کنشگران سیاسی و اجتماعی و آحاد ملت می خواهم که در این شرایط حساس و برهۀ بسیار خطرناک تاریخی، به مسائل کشور، به خصوص امنیت ملی مان، با عمق و وسعت بیشتری نظر کرده، در برابر هر گونه تضعیف روحیۀ نیروهای دفاعی کشور به هر بهانه ای، مقاومت نمایند و مثل بسیاری از روشنفکران خودفروخته در خارج از کشور یا برخی از غرب پرستان و غرب سالاران داخلی و خارجی حامی حفظ وضعیت ظالمانه جهان کنونی، در زمین نظام سلطه جهانی به بازیگری نپرداخته و مسئولیت انسانی و اخلاقی خود را در جهت دفاع از حقوق ملل کشورهای مظلوم، اما خودآگاه شدۀ خاورمیانه برعهده گیرند.

او در ادامه پیامش اضافه می‌کند: یقین دارم درک اقتضائات و پیامدهای امنیت ملی کشور ، ضمن بالا بردن توان ملی و کاهش خطر جنگ، زمینه ساز بستر و ظهور گفتمان تازه ای خواهد بود که به تحولات عمیق اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در کشور خواهد انجامید. با عشق به ایران و ایرانی و میراث عظیم حکمی و معنوی آن.

بیژن عبدالکریمی؛ سال گذشته هم با شروع جنگ غزه و بالا گرفتن موشک‌باران مردم بی گناه غزه در حمایت از فلسطین و البته مذمت رژیم صهیونیستی و جریانات غربگرا در برنامه به افق فلسطین گفته بود:بخشی از مردم روشنفکران ما هستند که من آنان را هیچ‌گاه نمی‌بخشم، چرا که آنان به خاطر خشمی که از جمهوری اسلامی و شرایط ایران دارند از اسرائیل حمایت کردند. این اتفاق بسیار بسیار ننگین است.