ایران با هدف قرار دادن چند مقر اطلاعاتی و امنیتی موساد و همچنین موشک‌باران چندین پایگاه هوایی اسرائیلی ضمن تحمیل خسارات و ضررهای بیشمار بر صهیونیست‌ها ذهنیت عموم مردم منطقه را در باب تحولات اخیر بر هم زد و رویکرد جدیدی را حکمفرما کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، سیدجعفر قنادباشی؛ کارشناس مسائل منطقه: عملیات «وعده صادق2» اقدامی بود که تمام تلاش‌‎های رژیم غاصب صهیونیستی را در جهت ترمیم شکست‌هایش ناکام گذاشت و مجددا توانمندی ما و جبهه مقاومت را در راستای تعیین‌کنندگی و اثرگذاری در جریانات و تحولات منطقه به اثبات رساند. همچنین موشک‌باران سنگین مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی تلاش کشورهای غربی را که سعی دارند از اسرائیل شکست خورده حمایت همه‌جانبه کنند و او را به عنوان یک قدرت برتر جا بزنند با شکست مواجه کرد.

گفتنی است ایران با هدف قرار دادن چند مقر اطلاعاتی و امنیتی موساد و همچنین موشک‌باران چندین پایگاه هوایی اسرائیلی ضمن تحمیل خسارات و ضررهای بیشمار بر صهیونیست‌ها ذهنیت عموم مردم منطقه را در باب تحولات اخیر بر هم زد و رویکرد جدیدی را حکمفرما کرد.

نکته مهم دیگر این است که رژیم صهیونیستی قصد دارد با تبلیغات گسترده رسانه‌ای، خود را قدرتی شکست‌ناپذیر و همواره هشیار معرفی کند که امکان ضربه زدن به او وجود ندارد. اساسا بعد از اینکه رژیم صهیونیستی در چند ماه گذشته بسیاری از فرماندهان مقاومت همچون شهید نصرالله و هنیه به شهادت رساند روی این موضوع تمرکز بسیاری داشت که با قدرت نفوذ خود می‌تواند هرگونه تهدیدی را علیه اسرائیل خنثی سازد. اما عملیات وعده صادق 2 موجب شد که اساسا دروغ بودن ادعاهای رژیم صهیونیستی رو شود و سناریوی امنیت اراضی اشغالی بهم بخورد؛ چراکه اسرائیل تأکید و اصرار زیادی بر این امر دارد که هرکاری برای امنیت آسمان شهرهای اشغالی انجام می دهد.

این اقدام مهم نیروهای مسلح ایرانی به خوبی نشان داد علی رغم وجود سختی‌ها و خساراتی که در این مدت بر جبهه مقاومت تحمیل شده، کیان این جبهه کماکان پابرجاست و اساسا خللی در اصل قوای مسلح ایرانی به وجود نیامده است. این عملیات به نحوی یک جان دوباره به محور مقاومت بخشید و همین امر موجب می‌شود تا موج جدیدی از همبستگی بین مردم مسلمان و ضدصهیونیست منطقه حول محور مقاومت به وجود بیاید.

پس از انجام این عملیات غرورآفرین بسیاری از دانشگاهیان و نخبگان جهانی که در طول این یکسال همواره مخالفت خود با نسل کشی فلسطینیان را ابراز نموده‌اند ایران را تحسین کرده و این اقدام را مهم و برجسته دانستند. جمهوری اسلامی ایران بار دیگر با یک اقدام ارزشمند جایگاه خود را در منطقه تثبیت کرده و قدرت تعیین‌کنندگی‌اش در منطقه را به رخ دشمنان مقاومت کشاند. ضمن اینکه اگر قرار باشد اسرائیل واکنشی نسبت به اقدام ایران داشته باشد، بی شک حمله بعدی ایران برایشان زیان‌بارتر خواهد بود و از این جهت چندان به نفعشان نیست که گستره درگیری‌ها را افزایش دهند.