رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به نقش کلیدی شهید نصرالله دبیر کل فقید جنبش حزب‌الله در شکست توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که فقدان چنین شهیدی، مصیبت بزرگی برای همه جهان اسلام است.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن بعد از ظهر امروز پنجشنبه درباره آخرین تحولات غزه و لبنان سخنرانی کرد.

 رهبر انصارالله در آغاز سخنرانی خود به جنایت به شهادت رساندن سید حسن نصرالله دبیر کل فقید و شهید جنبش حزب الله لبنان پرداخت و شهادت وی را مصیبتی برای تمامی امت اسلامی دانست.
 
وی با بیان اینکه شهید نصرالله نقش بزرگ و نمادینی در سطح جهان اسلام و اهمیت و تأثیرگذاری بالایی در سطح جهان و منطقه داشت، گفت: شهید نصرالله برای مقابله با خطر صهیونیست و شکست دادن آن، نقش کلیدی ایفا کرد.

رهبر انصارالله با اشاره به اینکه  اهمیت نقشه شهید نصرالله فقط برای فلسطین و لبنان نبود بلکه برای تمامی کشورهای همسایه و همه جهان اسلام بوده است، تصریح کرد: علت این اهمیت این است که دشمن اسرائیلی خطری برای تمامی مسلمانان به شمار می‌رود. شهید نصرالله ارتباط مستحکمی با مردم داشت و تمام تلاش خود را به کار می‌گرفت تا حقایق را برای آنان بازگو کند.

نحوه شهادت شهید نصرالله، نشانگر میزان کینه‌توزی اسرائیل است

الحوثی با اشاره به اینکه اسرائیل نگاه مختلفی نسبت به سید حسن نصرالله در مقایسه با سایر رهبران جهان عرب داشت، گفت: اسرائیل به این رهبران به هیچ عنوان اهمیت نمی‌داد و هیچ ارزشی برایشان قائل نبود و حسابی بر روی آنان باز نمی‌کرد. دشمن به خوبی از توانایی رهبری، شجاعت، ایمان، بصیرت، درایت، عزم و مواضع ثابت سید حسن نصرالله اطلاع داشت.

 رهبر انصارالله ادامه داد: شهرک نشینان اسرائیلی نیز بر روی کلمات، هشدارها و تهدیدهای سید حسن نصرالله اهمیت ویژه‌ای قائل بودند. دشمن و شهرک نشینانش به خوبی میدانستند که سید حسن، مرد عمل است.

وی با بیان اینکه دشمن اسرائیلی سید حسن نصرالله را مانع بزرگ و یک دشمن کارآمد، هوشمند، آگاه و شجاع می‌دانست، تصریح کرد: هدف قرار دادن این شهید با قدرتمندترین مواد منفجره نشانگر میزان کینه‌ای است که دشمن اسرائیلی از سید حسن در دل داشت. این حمله از این منظر بود که اسرائیل قصد داشت مانع بزرگی را از سر راه خود برای اشغال فلسطین لبنان و سایر کشورهای اسلامی بردارد.

عبدالملک الحوثی با اشاره به اینکه تمامی اقدامات اسرائیل با حمایت و مشارکت و پشتیبانی آمریکا صورت می‌گیرد، تصریح کر:د نقش سید حسن فقط منحصر به فلسطین نبود بلکه وی به مسائل جهان اسلام از جمله بوسنی و هرزگوین در زمانهای دور اهمیت می‌داد. وی همچنین تا جایی که توانست از ملت یمن حمایت کرد این شهید نقش برجسته‌ای در شکست دوتاهای آمریکا و اسرائیل برای فتنه افروزی بین مسلمانان داشت.

رهبر انصارالله با اشاره به اینکه شهید نصرالله اهتمام ویژه‌ای برای برقراری روابط دوستانه بین مسلمانان داشت، خاطرنشان کرد: اسرائیل وی را هدف قرار داد؛ زیرا نقش مهمی برای مقابله با این دشمن ایفا می‌کرد.

منبع: فارس