نماینده اسبق مجلس در تحلیل سخنان امام خامنه‌ای در نماز جمعه گفت: امروز ما در یک چهارراه تاریخی قرار داریم که سرنوشت‌ساز است و شجاعت میداندارانی همچون رهبر انقلاب اسلامی می‌تواند زمین بازی را به نفع ایران تغییر دهد.

به گزارش همشهری آنلاین، وکیلی، نماینده اسبق مجلس در تحلیل سخنان امام خامنه‌ای در نماز جمعه در ادامه افزود: تاریخ در لحظات حساس شکل می‌گیرد و تصمیمات رهبران در این لحظات تعیین‌کننده است.

وکیلی با تأکید بر تجربیات ۴۰ ساله ایران تصریح کرد که شجاعت رهبران در مواجهه با چالش‌ها، عاملی کلیدی در جلوگیری از بروز اتفاقات منفی بوده است. اگر از دوز بالای شجاعت رهبران بهره‌مند نبودیم، ممکن بود حوادث مهمی که اخیراً رخ داده، به وقوع نپیوندد.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی همچنین به برخی مقاطع تاریخی اشاره کرد و گفت: بخش زیادی از مشکلات ایران ناشی از بزدلی برخی رهبران در گذشته بوده است و همین باعث می‌شد برخی مناطق کشور به دلیل این بزدلی از دست برود.

وکیلی به وقایع پس از انقلاب نیز اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی، خود محصول شجاعت میدانداران بود و تمامی اتفاقات مثبت پس از آن نیز به برکت همین شجاعت بوده است.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت کنونی کشورمان بیان داشت: امروز ما در یک چهارراه تاریخی قرار داریم که سرنوشت‌ساز است و شجاعت میداندارانی همچون رهبر انقلاب اسلامی می‌تواند زمین بازی را به نفع ایران تغییر دهد.

وی همچنین به واکنش‌های رژیم صهیونیستی نسبت به موشک‌های ایران در حمله به این رژیم اشاره کرد و گفت: در شرایطی که دشمنان تلاش می‌کنند تا روایت ترس را در ایران القا کنند، رهبری کشور به دیدار عادی خود با نخبگان ادامه دادند و رئیس‌جمهور نیز پرواز خود به قطر را انجام داد.

وکیلی گفت: جمعیت حاضر در نمازجمعه امروز تاریخی بود و نشان‌دهنده انسجام و اتحاد ملی ایرانیان است. وقتی ایران در خطر است، غرور ملی تقویت می‌شود.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی همچنین به موضوع فلسطین اشاره کرد و گفت: دفاع از سرزمین اشغال‌شده فلسطین مطابق معاهدات بین‌المللی و فقه شیعه مشروع است. طوفان الاقصی مصداقی از دفاع مشروع است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وکیلی در پایان تأکید کرد که هر نوع دفاع از سرزمین تحت تعرض، چه در لبنان و چه در فلسطین، بر اساس حقوق بین‌الملل و فقه شیعه مشروع است و باید مورد حمایت قرار گیرد.

منبع: تسنیم